Hoe ver van tevoren je ticket boeken??

Hallo,

Ik ben een reis aan het plannen met vertrek in augustus 2010 en terug half december 2010.
Nu heb ik gehoord dat je 11 maanden van tevoren een ticket kan boeken, maar geldt dit voor vertrekdatum en terugreisdatum?

Kan ik het ticket in september/oktober 2009 gaan boeken met terugkomst in december 2010 of moet ik wachten tot januari 2010?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten,

Joris

Hoi Joris,

In september/oktober 2009 kan je alleen de heenvlucht boeken, de terugreis voor december 2010 zal nog niet in het reserveringssysteem staan.

Het beste kan je in september/oktober even contact opnemen met een reisbureau (bijv. vliegtickets.nl) en het verhaal uitleggen, zij kunnen je dan verder helpen.

Uiteraard kan je ook eind januari 2010 het ticket boeken, dan moet het mogelijk zijn om heen- en terugvlucht in 1x vast te leggen.

Grt.

Dave

He Dave,

Thnx voor de tip. Ik ben bij Kilroy geweest en ze zeiden dat we in sept/okt konden boeken, maar dat zal dan wel eerst een enkeltje zijn en later de terugvlucht.
Is het echter niet goedkoper om het in 1x te boeken ipv in sept de heenvlucht en in januari de terugvlucht?

Groeten,

Joris

Soms geeft de luchtvaartmaatschappij toestemming om de laatst mogelijke terugvlucht in te boeken en deze later, als de terugvluchten voor december 2010 in het systeem staan, kosteloos om te boeken naar de juiste datum.

Dus als jij in september of oktober wilt gaan boeken, kan het reisbureau bijvoorbeeld een terugvlucht voor augustus 2010 inboeken en aan de maatschappij toestemming vragen om deze terugvlucht op een later tijdstip kosteloos te wijzigen naar de goede terugreis-datum.
Het reisbureau moet dan uiteraard wel even bellen met de betreffende maatschappij om hiervoor toestemming te krijgen, maar dat zullen ze wel weten…

Waarom wil je per se al zo vroeg een ticket boeken? Mijn ervaring is dat sommige maatschappijen de allereerste tickets goedkoop aanbieden, maar dat er ook veel maatschappijen zijn die pak 'm beet een half jaar van tevoren beginnen met aanbiedingen en dergelijke. Wanneer je in januari of februari gaat kijken naar een geschikt ticket kan ik me niet voorstellen dat je gewenste data al zijn uitverkocht…

Waarom wil je per se al zo vroeg een ticket boeken? Mijn ervaring is dat sommige maatschappijen de allereerste tickets goedkoop aanbieden, maar dat er ook veel maatschappijen zijn die pak 'm beet een half jaar van tevoren beginnen met aanbiedingen en dergelijke.

Helemaal mee eens!!!

Helemaal mee eens… vaak hebben ze kort van tevoren aanbiedingen!!

Het klopt dat als er op bepaalde vluchten niet goed geboekt wordt dat de maatschappij een promotarief in de markt zet. Alleen is dit vaak voor het laag- en/of tussenseizoen.
Joris wil natuurlijk in augustus vertrekken en in december terug, dit zijn normaal gesproken wel drukke periodes dus dan is het maar de vraag of de airline wel een promotarief in de markt zet.

Bedankt voor de tips, super fijn!

Mijn vliegroute is:
AMS - Jakarta in augustus 2010
Sydney - AMS in december 2010

Als ik in oktober een goede deal kan krijgen via een reisbureau/ticketbureau voor +/- 1100 euro, doe ik dat. Mocht het duurder worden, dan wachten we tot januari/februari.

Dan alleen nog een los ticket Denpasar - Darwin en Melbourne - Cairns en we zijn weer compleet! :slight_smile:

Hoi Anouk,Ikzelf boek mijn ticket minstes 6maanden van tervoren,had een ticket op de kop kunnen tikken voor 606euro met Swiss air voor december,als je zie hoeveel ze nu vragen heb ik een goede deal gemaakt!Je moet een beetje geluk hebben,en op tijd de sites afgaan voor promo-tarrieven.mvg:plastiek.

Als je naar die bestemmingen gaat is het inderdaad verstandiger optijd je ticket te boeken, hoelanger je wacht hoe duurder ze dan vaak worden… en vlak van te voren hebben ze dan meestal geen aanbiedingen, dat is vaak alleen zo binnen europa.

die tussenvluchten, als ze allemaal binnenlands zijn, is het vaak goedkoper dat in het land zelf te regelen… Maar dat kost natuurlijk wel weer tijd op de plek van bestemming;)