Hallo allemaal, zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Monique, getrouwd en moeder van 2 volwassen kids.
Ons plan is volgend jaar in januari of februari (uitloop naar maart is mogelijk) een maand naar Thailand te gaan.
Nu heb ik begrepen dat vroeg boeken voordeliger is. Ik heb contact gehad met Greenwood Travel om een startpakket bij hen te boeken. Verder willen het meeste ter plaatse regelen. Maar bij Greenwood krijgen ze pas in juni de prijzen van de vliegtuigmaatschappijen voor volgend jaar binnen.
Het is voor ons belangrijk dat de vliegreis annuleerbaar is aangezien mijn man ms heeft en we niet van te voren weten hoe hij zich dan voelt. Ik heb gelezen dat het annuleerbaar is als er een of meerdere overnachtingen aan vast zitten, vandaar een startpakket via Greenwood.
Is juni niet laat voor volgend jaar? Alvast bedankt voor jullie advies?tips.
Januari/februari is qua vliegtickets geen hoogseizoen (geen schoolvakanties/feestdagen), dus ik zou gewoon in juni boeken.
Wat de verzekering betreft: ik ben geen kenner qua verzekering. Ik zou wel heel goed nakijken in de kleine lettertjes hoe de verzekering omgaat met chronische ziektes. Wellicht vinden ze dat een te groot risico, en besluiten ze bepaalde kosten niet te dekken. Ik zou me daarover heel goed laten informeren!
Voor zover ik weet kun je vliegtickets op zijn vroegst 11 maanden van te voren boeken.
Hangt van de maatschappij af. 11 maanden vantevoren komen de eerste tickets vrij, maar sommige maatschappijen geven de tickets pas later vrij.
Dan wachten we nog maar even af.
Wat betreft de verzekering, bij een doorlopende reisverzekering is het geen probleem (althans niet bij die van ons)
Ik neem aan dat je een doorlopende annuleringsverzekering bedoelt? Een reisverzekering zal niks vergoeden wanneer je reis niet door zou gaan!
Mar goed dat je dat in ieder geval hebt kunnen regelen. Ik zou nog even een paar maandjes wachten, en dan een startpakket boeken. Als je niet wilt wachten kun je misschien al contact opnemen met bmair of vliegwinkel.nl. Ook D-reizen heeft soms startpakketten.
Excuses, bedoel natuurlijk annuleringsverzekering!! Dank voor de tips.