Welk eiland?

Wij gaan half juni voor 4 weken naar Thailand en willen natuurlijk afsluiten met een beetje ‘strandhangen’ om uit te rusten.
Wat is een mooi idylisch eiland wat iemand mij aan zou raden? Dus niet té toeristisch (zoals ik Phuket voor me zie), maar parelwitte stranden/blauwe zee en wuivende palmen…mét cocktailtje erbij!
Waarschijnlijk maken we een oversteek naar Cambodja, dus zou Koh Chang dan de beste mogelijkheid zijn? Of heeft iemand andere suggesties?
Greetz!

Koh Chang kan een hele goede optie zijn echter rond juni juli kan het er wel erg regenachtig zijn en als je pech hebt kan het er dagen aan een stuk regenen aan de andeman zijde heb je dan minder kans op regen en zelf vond ik het Yao Yai resort op Koh Yao Yai erg de moeite waard geen massa toerisme en lekker relaxen aan een prachtig strand dit eiland ligt aan de oost zijde van phuket

alvast veel plezier toegewenst in Thailand

Hoi Joyce,
Er zijn een heleboel mooie eilanden in Thailand. Denk er alleen wel aan dat in juni het regenseizoen is aan de westkust van Thailand. Deze begint in mei en eindigt rond oktober. En het is niet de soort regen van even een buitje.

Ik woon zelf op Koh Tao, ligt bij Koh Samui en Koh Panghan in de Golf van Thailand. Heerlijk idylisch eiland, waar je erg makkelijk blijft hangen.
Vele baaitjes waar je helemaal alleen kunt zijn, maar ook een groot strand, Sairee Beach, waar je heerlijk kunt eten, uitgaan, kortom wat je maar wilt.

Mocht je geintereseerd zijn in duiken (het gaat hier op het eiland niet voornamelijk om duiken!) dan bieden Ties en ik ook cursussen aan. (www.duikeninthailand.info)

Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen van je reis.
Groetjes Shirley