Slecht weer in het Zuiden waar nu op t strand zijn?

15 december vertrek ik voor 3 weken naar thailand! Enorm zin in.
Alleen we willen graag onze rondreis afsluiten in het Zuiden op een tropisch eilandje en nu zie ik dat het weersvooruitzicht voor de komende weken echt dramatisch is, regen regen regen. Centraal thailand en t noorden ziet er wel mooi uit!

Heeft iemand een tip wat dan een alternatief mooi strand/eiland is, dat ook meer centraal gelegen is zodat er mooi weer is? Ik weet dat er kust is bij Bangkok maar dat ziet er jammergenoeg veel drukker en minder mooi uit dan t Zuiden…
Maar misschien weet iemand iets?? Of in 1 van de buurlanden waar t weer wel mooi is??

:chin:Zal het nog even aan kijken misschien valt het uit eindelijk wel mee wat het weer betreft
Hua in en omgeving is ook mooi:vak02:
15 dec dat is nog ruim een week misschien een paar wierook stokjes op steken voor Boedha
Al vast een fijne tijd in Thailand toegewenst en een fijne jaarwisseling aldaar:THAILAND::cambodia:

Koh Chang is zeker de moeite, ligt vlak bij de grens met Cambodja, een 4-tal uurtjes van Bkk. Groot eiland met echte jungle, watervallen, enz in het binnenland en witte stranden. Keuze tussen meer toeristische plaatsen en rustigere stranden. Zeer mooi eiland en nog geen echte hoogbouw te bespeuren.

Ten eerste, de lange termijn weersvooruitzichten zijn volstrekt onbetrouwbaar, de korte termijn weersvooruitzichten geven heel vaak een verkeerd beeld, je moet deze echt leren lezen, ten derde, het weer is hier in de omgeving al meer dan een maand heel mooi.

Ben net terug uit Thailand, heb er een maand gezeten. Op internet alleen maar slechte weersvooruitzichten gehad en ter plekke overal schitterd weer geweest. Heb vooral op de eilanden in het diepe zuiden gezeten ( Vanaf Phuket t/m Koh lipe ) en overal was het mooiweer met zon met een enkele onweersbui savonds maar dit stelde weinig voor. In Maleisie heb ik aanzienlijk meer regen gehad ( Langkawi en Penang)