Waar naar toe voor een strandverlening in Thailand

Beste lezers,

Momenteel ben ik druk bezig met het uitstippelen van een vakantie naar Thailand. Begin mei ga ik - samen met m’n vriend - voor het eerst naar Thailand. We willen een rondreis boeken door het noorden van Thailand en eindigen in Bangkok. We willen daarna graag nog genieten van een leuke strandverlening. We weten alleen niet zo goed waar we naar toe moeten voor het strand. We zoeken een plaats waar we gemakkelijk kunnen komen (bv door directe verbinding per vliegtuig / trein / taxi) en willen graag naar een mooi ‘bounty’ strand, niet te massaal, maar wel gezellig met verschillende restaurantjes e.d. Daarnaast lees ik van alles over het begin van het regenseizoen in mei.

Mijn vraag is dus: Waar kan ik het beste naar toe voor een mooi/leuk/relaxt/gezellig weekje strand in mei? (Vanuit Bangkok)

Ik hoor 't graag.

ik denk dat je het beste naar koh samet kan gaan, een eiland wat voldoet aan jou omschrijving, het kan er alleen in het weekend drukker zijn omdat er dan veel thai vanuit Bangkok naar toe trekken. over de regen zou ik me geen zorgen maken rond die tijd begint het regenseizoen dan mischien wel maar dat betekend dan een flinke bui aan het einde van de middag of in de avond en niet hele daen regen
koh samet is redelijk makkelijk te bereiken per bus of evt. taxi

Beste Dirk,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ergens wil ik toch ook wel heel graag naar het zuiden. Heb jij bijvoorbeeld ook ervaring met Koh Samui?
Als het vrijwel hetzelfde is als bijvoorbeeld Koh Samet is het misschien zonde om nog het vliegtuig in te stappen en naar het Zuiden te vliegen…
Twijfels, twijfels…

Het regenseizoen in die tijd heeft zoals Dirk zegt heel weinig gevolgen, en zou ik geen rekening mee houden. Daarnaast zijn de lokale verschillen tussen Golf Eilanden en de West kust veel kleiner dan de meeste mensen denken.

Wat je omschrijft kan feitelijk overal. Samui, Phuket en Krabi (weliswaar geen eiland) liggen dan het meest voor de hand vanwege de directe luchtverbindingen, maar ook andere plaatsen als Koh Tao, Koh Phi Phi etc. zijn een eenvoudig te breiken via een van de genoemde bestemmingen.

koh samui is toch al snel een dag reizen of je moet vliegen en dan zijn phuket of krabi ook net zo makkelijk te bereiken en vaak behoorlijk goedkoper dan koh samui phuket en koh samui hebben drukke stranden maar ook hele rustige er is op beide eilanden keuze genoeg. krabi heeft ook verschillende strand bestemmingen waaronder koh lanta en ao nang (waar ik sinds kort woon) en railay beach tussen krabi en phuket heb je nog diverse mooie eilanden liggen van druk bezochte zoals koh phi phi tot rustige zoals koh yao yai en koh yao noi