Stranden in de buurt van Bangkok

Wij gaan in februari naar Thailand voor drie weken. Het is de eerste keer dat we gaan dus we zijn erg benieuwd wat ons te wachten staat. We willen gaan rondtrekken. Maar we willen eerst na aankoomst twee dagen acclamatiseren/uitrusten. Weet iemand waar wij dit het beste kunnen doen? Het moet dus niet al te ver van de airport zijn en goed bereikbaar.

Persoonlijk vind ik Ko Samet een heerlijke strandbestemming op korte afstand van Bangkok. Simpele, maar goed geprijsde bungalowtjes, leuke sfeer, prima strand, en 's avonds gezellig en romantisch dineren op het strand waar zitkussens worden neergelegd.

Uiteraard zou je ook voor Pattaya kunnen kiezen (ook niet ver van de nieuwe luchthaven), maar deze bestemming raad ik je eerlijk gezegd af.

Juist, als je niet echt voor het nachtleven gaat. Het strand van Pattaya trekt trouwens op niets en is vuil. Maar Jomtien, op 10 minuten van Pattaya is dan wel weer een leuke strandbestemming vind ik. Je kan ook naar Kho Larn, 30 minuten varen vanuit Pattaya. Of nog iets verder door richting Rayong heb je prachtige, rustige stranden, in de buurt van Hat Noi. We spreken over 1,5 tot 2,5 uur per taxi van de luchthaven.