Badplaats in de buurt van Bangkok ?

Ik ga deze zomer met een vriendin naar Thailand. Heeft iemand ervaring met een badplaats in de buurt van Bangkok? We zoeken een levendige plek, maar niet zo extreem als bijvoorbeeld Pattaya.
Bij voorbaat dank!

Hallo,

Er zijn niet echt badplaatsen in de buurt van Bangkok. Je zou met de trein naar Hua Hin kunnen gaan dat is ongeveer 5 a 6 uur met de trein.
Of je zou kunnen vliegen bv naar Koh Samui of Phuket dat is 1 uur vliegen van Bangkok ook goed te doen.

gr van Moira

Hoi Lisanne,

Als je een badplaats niet al te ver bij Bangkok vandaan zoekt, zou je kunnen kijken naar Cha’am of Hua Hin, op ongeveer 3,5 uur rijden van Bangkok. Is alweer een tijdje terug dat ik daar geweest ben en moet eerlijk zeggen dat ik het strand daar destijds niet heel geweldig vond. In de avonduren was het er toen nog vrij rustig, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.

Een andere mogelijkheid is om naar Ko Samet te gaan, een van mijn favoriete strandbestemmingen in Thailand. Het is vanaf Bangkok ca. 3,5 uur rijden met de bus en vervolgens nog eens een kleine 30 min. varen. Ik vind dat er op Ko Samet altijd een relaxte, ongedwongen sfeer hangt. Je hebt er diverse soorten accommodatie, van simpele bungalowtjes tot luxe resorts. Het drukste strand is Had Sai Kaew, hier vind je de meeste restaurantjes en barretjes. Dit jaar heb ik voor het eerst op het iets zuidelijker Ao Phai beach gezeten en dat is uitstekend bevallen.
Op Ko Samet hoef je ook geen bruisend nachtleven te verwachten, maar je kan er 's avonds heerlijk onderuit zittend op het strand eten en er zijn wel een aantal barretjes die tot een uur of drie, half vier, open zijn.

Ko Samet is makkelijk bereikbaar vanuit Bangkok. Op Ekamai busstation kan je kaartjes kopen voor de bus en boot (retourtjes) en bussen vertrekken overdag elk uur.