Shoppen en strand

Wie kan mij verder helpen.

Het is de eerste keer dat wij naar Thailand gaan. We zijn in totaal 12 dagen in Thailand, aankomst Bangkok.
Nu willen we ook een paar dagen strand en wat één daagse uitstapjes doen.

Welke badplaats is het makkelijkste bereikbaar vanuit Bangkok >> acco tips?
En welk hotel raden jullie aan in de wijk Sukhumvit?

Zijn er ook één dag excursies die wij met ons kleintje kunnen doen in Bangkok of iets verder weg?

Alvast bedankt iedereen!

Hoi Anji,

Pattaya is erg makkelijk en snel bereikbaar vanuit Bangkok, maar daar zou ik niet heen gaan als ik jullie was. Kies dan eerder voor het eilandje Koh Samet, een 3 a 3,5 uur rijden vanuit Bangkok en dan nog een klein stukje met de boot.
Of ga naar Cha’am of Hua Hin, ook niet ver bij Bangkok vandaan.

Ik weet niet in welke prijsklasse jullie iets zoeken in Sukhumvit, maar ik vind zelf het Royal Benja in Sukhumvit Soi 5 een prettig hotel met een goede prijs/kwaliteitsverhouding en in een levendige buurt. Wil je een iets luxer hotel, dan kan je bijvoorbeeld naar het Grande Centerpoint Terminal 21 dat direct verbonden is met het skytrainstation Asok en de prachtige shoppingmall Terminal 21. Dit hotel is pas sinds vorig jaar open en dus nog behoorlijk nieuw.

Vanuit Bangkok kan je vele excursies maken, bijvoorbeeld naar de oude hoofdstad Ayutthaya, of naar de drijvende markt Damnoen Saduak en Kanchanaburi.
Ook in Bangkok zelf hoef je je niet te vervelen, bezoek bijvoorbeeld het Grand Palace & Wat Phra Kaew, en de Wat Pho (met de grootste liggende Boeddha) en de Wat Arun (Tempel van de Dageraad). Ook Chinatown is een bezoekje waard.
Of maak een tochtje door de klongs (kanalen) van Bangkok met een longtailboot.

Ik weet niet hoe oud jullie kleintje is, maar je kan eventueel ook nog een tripje maken naar het aquarium in de Siam Paragon shoppingmall, Safari World of Dusit Zoo.

Shoppen kan je goed in de omgeving van Siam Square waar je meerdere shoppingmalls vindt. Vanaf Sukhumvit reis je hier makkelijk met de skytrain naar toe. Je vindt hier bijvoorbeeld MBK (erg populair), Siam Paragon (voor de Thaise elite) en Central World.
Bij Sukhumvit vind je dus het nieuwe, al eerder genoemde, Terminal 21.
Of bezoek op een zaterdag of zondag de gigantische weekendmarkt Chatuchak, of ga naar de nieuwe shopping-gelegenheid bij de rivier, Asiatique the Riverfront.

Beste Krung Thep,
ontzettend bedankt voor je reactie!! Ik had nooit geweten dat Koh Samet maar 3,5 uur vanaf Bangkok was. Nu ik dit weet, gaan we iets langer voor de standvakantie en zijn we al op zoek naar een leuke accomodatie in Koh Samet. Is het aan te raden om een prive chauffeur te nemen voor de reis naar Koh Samet? Dit ook vanwege ons kleintje. Ook bedankt voor het hotel in Sukhumvit, ik denk dat het toch de Royal Benja zal worden ivm prijs kwaliteit.

gr,
Anji

Hoi Anji,

Ik vond het Royal Benja altijd een goed hotel voor de prijs die je ervoor betaalt (de prijs die wij hebben is 1950 Baht per nacht inclusief ontbijt; babycot is in veel hotels gratis). Ontbijt is niet speciaal, maar oke en voldoende keus.

Als je comfortabel met de kleine wilt reizen is een prive-transfer van Bangkok naar Ban Phe (waar de boot naar Koh Samet vertrekt) wel relaxter natuurlijk. Anders kan je naar busstation Ekamai (Sukhumvit Road) en daar een combi-kaartje kopen voor de bus/boot, wel een stuk goedkoper natuurlijk dan prive-transfer.

Met een kleine zou ik niet op Had Sai Kaew gaan zitten, het drukste strand van Koh Samet. De laatste keer dat ik op Koh Samet was, zat ik op een iets zuidelijker gelegen strand (Ao Phai) in Samed Villa (www.samedvilla.com). Mooie bungalows aan het strand. Misschien ook iets voor jullie ?

Of vlieg naar Samui, Krabi of Phuket. Duurt net zo lang als de reis naar Samet of Hua Hin.