Hoi hoi
Waarschijnlijk gaan we in januari weer naar bali. Vorig jaar verbleven we in sanur en hebben vanuit daar dagtrips gemaakt. Nu zijn we aan het kijken om eerst een paar dagen ubud te doen en een van de eilandjes. Daarna 2 weken strand in sanur. Lovina lijkt mij niet zo aantrekkelijk met 2 kleintjes van dab 1.5 en net 3 jaar.
Welk eiland is nou een aanrader om te bezoeken?
Groetjes
Nicole
Niemand tips :). Een van de gili eilanden, lombok nusa … ? Wat is aan te raden? Of beter op het vaste land blijven?
Volgens mij zijn Gili Air en Gili Meno best aan te raden met kleine kinderen. Het zijn rustige eilanden met mooie stranden en lokaal vervoer met ezel en kar. De boottocht vanaf Bali kan wel erg ruw zijn.
Zeker in januari (regentijd) is de zee inderdaad vaak ruw, met hoge golven. De ‘fastboats’ tussen Bali en Lembongan/Gili/Lombok worden dan ook geregeld geannuleerd. Als alternatief zou je via Lombok kunnen reizen: met het vliegtuig van Bali naar Lombok, en dan met de boot van Lombok naar Gili. Dat is maar een korte overtocht (half uurtje). Toen ik de laatste keer in januari naar de Gili-eilanden ging waren alle fastboats geannuleerd, maar gingen die bootjes vanaf Lombok wel (al is het vertrekpunt dan soms niet het dorp Bangsal, maar een strand daar in de buurt).
In hoeverre het geschikt is voor kinderen dat weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Lombok zelf heeft ook mooie en rustige stranden, en dan zit je wat dichter bij de bewoonde wereld (supermarkt, apotheek, ziekenhuis), wat misschien nuttig is met kleine kinderen?
Waarom is Lovina niet aantrekkelijk met kinderen?
Als de zee inderdaad zo ruw is in deze tijd kunnen we denk ik beter de eilanden vermijden of het vliegtuig. Ik had er inderdaad niet bij stil gestaan (regenseizoen).
Ik meende dat er buiten lovina niet veel was dan dolfijnen spotten en hier is de jongste nog veel te klein voor (dan 1.5e en de oudste net 3). Of zeg je Lovina moet je gezien hebben? en is 3 nachten dan niet te veel?
We willen 3 nachten ubud. 3 nachten ? en dan 2 weken Sanur. We hebben vorig jaar al veel van bali gezien, maar toen vanuit Sanur. (Mijn vriend is niet zo van het rondtrekken, maar mij lijkt het juist prachtig een paar dagen ubud tussen de rijstvelden) en dan nog een andere locatie erachteraan te doen.
Groetjes Nicole
Tsja het is maar net waar je naar op zoek bent. Lovina heeft mooie stranden met rustige zee (niet van die golven als aan de zuid- en westkust) dus geschikter om te zwemmen. Verder is het achterland mooi, en natuurlijk zijn er tempels en dergelijke om te bezoeken, en de oude hoofdstad Singaraja.
Ik zeg niet Lovina moet je gezien hebben, maar persoonlijk lijkt het me voor de afwisseling leuker dan 2 weken op dezelfde plek (bijv. Sanur) zitten. En voor je kinderen (zeker de jongste) maakt het niet veel uit of je op het strand van Sanur of het strand van Lovina (of Lombok, of Gili) zit, lijkt mij…?
Nee dat klopt voor de kinderen maakt het ook niet veel uit waar ze zitten, die vermaken zich toch wel. Die 2 weken Sanur staan wel een beetje vast, aangezien mijn vriend dat graag wil. We zijn er vorig jaar ook geweest en hij is een beetje verliefd op het hotel en sanur geworden. Daarom word de week ervoor (totaal 3 weken ) een beetje mijn week. Eerlijk verdeeld dus ;). Ik ga eens kijken naar lovina en het zou nu dus zeker een optie kunnen zijn. Tempels hebben we vorig jaar eigenlijk wel genoeg gezien, maar ik heb inderdaad wel iets gelezen over een schildpadden opvang daar in de buurt.
Welk plaatsje zou nog meer een optie kunnen zijn voor deze 3 dagen?
Sidemen ziet er ook heel erg mooi uit. Ik hou wel van zo’n mooi stukje natuur. Zou dit een optie zijn:
3 nachten ubud, 2 nachten lovina, 2 nachten sidemen of is dit te weinig tijd?
Wij zijn wezen snorkelen in Amed zo vanaf het strand was erg mooi.
Wij zijn in april 3 weken met de kids van nog geen 1 en 2,5 naar Sanur geweest. We hadden expres voor Bali gekozen omdat we er al vaker waren geweest en dus niets moest. We hebben het heerlijk gehad, maar met name onze oudste moest de eerste paar dagen erg wennen aan alle indrukken, de reis en de warmte. Dat zal per kind verschillen, maar hou er rekening mee dat het zou kunnen dat de kids iets langer moeten acclimatiseren dan wij.
Hoi balletje, bedankt voor je reactie.
Ze zijn het gelukkig gewend om te reizen en mijn ervaring is dat de kids zich vaak makkelijker aanpassen dan wij
Desondanks heb ik bewust voor 4 dagen ubud gekozen net buiten het centrum. Lekker rustig en in een mooie omgeving. Ze zullen hier tijd genoeg hebben om te wennen.
Amed zijn we ook nog niet geweest, maar zijn jullie gewoon om de beurt gaan snorkelen? Het lijkt me nogal lastig met 2 van die kleintjes in de buurt.
Ik denk dat sidemen mij dan net iets meer aanspreekt, omdat we erna al 2 weken naar sanur (strand) gaan, maar een dagtochtje is natuurlijk altijd te overwegen!
Wij zijn er nog geweest zonder kids, maar als je snorkelen leuk vindt is het een optie. En dan lijkt om en om mij wel verstandig [emoji1]. Maar omdat het op het strand is ben je zo aan het snorkelen natuurlijk. Alleen voor de kids het water in is daar wel lastig, ivm aangespoeld koraal.
Ik ben vorig jaar op Bali geweest toen mijn dochtertje 3,5 was en ze vond het geweldig. Wij verbleven in Sanur, Ubud en nog een paar dagen Kuta en tussendoor dagtrips met de taxichauffeur.
Ik merkte aan mijn dochtertje dat het haar helemaal niets uitmaakte waar ze was, ze vond alles leuk. Dus het gaat er bij deze leeftijd eigenlijk nog voornamelijk om van wat jullie zelf leuk vinden en de kids passen zich wel aan. Ik merk alleen wel dat nu mijn dochtertje nog klein is ik geen boottochten doe. Dus ik sla bezoekjes aan dichtbijgelegen eilanden dan maar over.