Gili Air of Nusa Lembongan

Hi,
we gaan in december 3weken naar Bali en ik ben de reis aan het uitstippelen. In eerste instantie wilden we graag naar Sanur, Ubud, Lovina en Gili Air, maar ik twijfel of dit de beste keuze is. Sidemen lijkt me ook heel mooi en ik denk nu ook aan Lembongan. De reis naar Gili Air schrikt me erg af, want in het regenseizoen kunnen de golven hoog zijn en lees veel verhalen over zeeziek zijn… Ik heb het al eens eerder meegemaakt en dat was geen pretje. Nu gaan mijn kleine kinderen mee en dat lijkt me voor hen niet fijn. De snelste rit is bovendien vanaf Amed 1.15 u en Amed zelf schijnt niet zo leuk te zijn. Wij komen dan vanaf Lovina dus dat wordt een lange trip, vandaar dat we dan in Amed zouden logeren.Wat zouden jullie doen? Toch voor Gili Air gaan of kiezen voor Lembongan? het gaat ons bij die daar vooral om het strand, snorkelen en lekker eten. Of Sanur inkorten en Lembongan erbij pakken?

ik kom er niet goed uit want als ik de plaatjes zie van Gili Air stap ik het liefst nu op het vliegtuig! Hopelijk kunnen jullie me helpen!

ps maakt het in Bali nog iets uit waar je met Kerst bent aangezien het boeddhistisch is? Neem aan van niet :wink:

Lembongan en nusa penida erg leuk. Gilli air is leuk maar ging in het regenseizoen zeker niet met de boot met kleine kindjes. Amed is heel leuk maar niet voor kleintjes zwart zand wat warmer dan de rest. Lovina heeft ook zwarte stranden maar wel hele mooie villa’s voor een leuke prijs incl kok en schoonmaak met zwembad echt top.
Wil je meer weten laat het maar weten .

Bedankt voor de info! Dan lijkt Gili Air in combinatie met Amed me geen goed idee. Dan wordt het toch Lembongan of misschien Penida. Maakt het uit qua strand? Ook die villa incl kok klinkt wel heel leuk. Waar boek je zoiets?

Fijn dat ik je heb kunnen helpen. Mijn lichte voorkeur gaat uit naar lembongan vanuit sanur goed te doen. Villa’s in lovina staan op micazu.nl veel helemooie villa’s met uitzicht op zee . Dencarick is ook een leuk plaatsje dichtbij lovina . Echt super leuk.