Ik ga samen met vriendin van 7 tm 20 Juni naar Bali toe. We hebben alleen nog het vliegticket geboekt.
Het lijkt ons leuk om een kleine rondreis te maken. Op internet lees je zoveel ervaringen dat het moeilijk is om keuzes te maken (ook logistiek).
Wij zaten te denken om te beginnen in Sanur. Wat ik gehoord en gelezen heb is dit een goede uitvalbasis om excursies te gaan doen. Vanuit hier willen we met een prive gids/chauffeur wat excursies doen en het eiland verkennen.
We willen een combinaties van strand (lekker ontspannen / snorkelen) en cultuur. Is het de moeite om naar Lombok te gaan icm bv de Gili eilanden ? Of kunnen we beter in Bali blijven en een aantal overnachtingen op Lembongan doen ?
Graag jullie tips / adviezen zodat we het maximale uit onze 2 weken kunnen halen.
We hebben er iig onwijs veel zin in :-)…
Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom !
Wij hebben Gili tarawagan en nusa lembogan gedaan maar ook Bali en lembok en als je echt het beeld van Bali wilt zien dat iedereen kent blijf weg uit het zuiden.
Het paradijs is Gili en om te duiken is nusa lembogan perfect. Heb van Bali Gili en nusa lembogan leuke adresjes. Dus als je interesse hebt laat maar weten
Is het de moeite om naar Lombok te gaan ? Ik leest dat het kwa natuur heel mooi is maar dat het cultureel minder is.
Als de Gili eilanden een beetje vergelijkbaar zijn met Lembongan weet ik niet of het voor ons de moeite is om richting Gili/Lombok te gaan.
Lembok is wat bali was 20 jaar geleden, veel authentieker maar idd vooral natuur en minder cultuur.
Gili vonden wij adembenemend qua strand echt zoals in de bounty reclame dat had je op lembogan minder maar op lembogan zaten wij bij een duikschool met hotel en daar was de sfeer zoals op heel het strand wel laidback en meer alternatief terwijl je op gili meer party sfeer hebt al zaten wij in een prachtig hotel (gili alam) op ideale afstand van de stad af, je was er op kwartiertje wandelen maar in absolute rust en met echt zalige botique sfeer en totaal niet duur wij hadden die mahi mahi suite voor denk een 50 euro per nacht maar echt de moeite.
op lembogan hadden wij http://www.world-diving.com als hotel en duikcenter absolute aanrader
dus beide zijn aanraders
Wij gaan pas in Juni weg ;-)…
We hebben besloten om in Bali te blijven en vanuit daar 3 nachten op 1 van de Gili eilanden te verblijven. We zijn er nog niet helemaal uit maar waarschijnlijk wordt het Gili Meno.
Wij gebruiken ook altijd Sanur als uitvals basis. Is wat touristischer en wellicht niet het ‘echte’ Bali. Maar wij vinden dat niet erg, het is vooral erg handig om van alles in de buurt te hebben. Als je wilt snorkelen dan kun je ook kijken om een paar dagen in Amed te verblijven, daar kun je vanaf het strand schitterend snorkelen. Vrienden van osn hebben vanuit Sanur een tour geboekt naar de gili eilanden waarbij ze een nachtje verbleven in een villa aldaar. Het was hun goed bevallen, wat het heeft gekost weet ik niet. Maar er is ook genoeg ter plekke te regelen bedoel ik ermee te zeggen.
Heb je al eens gedacht aan het eilandje Nusa Penida, is een provincie van Bali, hier is nog geen toerisme en al helemaal geen commercie.
Lees er maar eens iets over op mijn site Actief in de Tropen. Als ik op Bali ben ga ik hier altijd naar toe, echt genieten, is ook gemakkelijk te bereiken vanuit Sanur.
Dat is een vraag voor uw dokter, er zijn verschillende malaria tabletten en veel met bijwerkingen. Ook interactie met andere medicijnen niet uitsluiten=levensgevaarlijk
Wat leuk dat jullie van plan zijn naar Bali te gaan.
Ik kom er zelf sinds 2008 elke zomer min. 2 maanden en heb er ook voor langere tijd gezeten voor mijn studie.
Sinds kort ben ik een reisbureautje gestart waarbij ik bouwstenen, volledige rondreizen en losse excursies aanbied.
Een klein overzicht van mijn aanbod is te zien op: www.reisnaarbali.com maar ik verzorg ook tours op maat.
Mocht je interesse hebben, neem dan gerust contact met mij op