Dagtochten/Excursies Bali

Goedemiddag iedereen!

Ik ga samen met mijn vriend voor het eerst naar Bali. We hebben een pakketje geboekt en verblijven dan ook 2 weken in een hotel in Sanur. We willen een relax vakantie, maar uiteraard ook leuke dingen doen.

We zijn dan ook op zoek naar leuke excursies/dagtochten.

Heeft iemand een aantal goede tips? Hoorde ook van de Gili Islands, maar is dit de moeite waard om dit op en neer te doen op 1 dag?

Hoor erg graag van jullie!

Alvast bedankt.

Kijk even op deze pagina van het forum, daar staat echt alles wat je wil weten.

Suc6

Gili-eilanden op en neer in een dag kan niet. Je zit dan echt alleen op de boot.

Als je echt alleen dagtochten wilt maken, dan zou ik me beperken tot het zuiden (incl. Ulu Watu), een klein stukje westen (Sangeh, Tanah Lot) en Ubud. Desnoods een keer snorkelen bij Padangbai, of een bezoek aan Besakih gecombineerd met de tempel met de vleermuizen bij Candidesa. Maar dat zijn vrij lange trips vanuit het zuiden.

Waarom 2 weken lang op dezelfde plaats zitten? Vind je dat niet saai? Ik zou ook nog naar een andere plaats gaan, ook omdat het dan makkelijker is om weer andere plekken te bezoeken.
Ik zou 3 dagen naar de Gili eilanden gaan. Dan heb je echt 1 dag om daar te zijn en dan 2 dagen waar je veel tijd kwijt bent aan reizen.

Afgelopen jaren een aantal rondreizen gemaakt, nu toe aan een echte relax vakantie…:slight_smile: Hoogstwaarschijnlijk niet de laatste keer dat wij richting Indonesië gaan, dus meerdere plaatsen komt vast nog eens terug in ons lijstje. Gili eilanden lijken me inderdaad leuk, maar heb ondertussen inderdaad gelezen dat 3 dagen het beste is. Goede tip…! Thanks.

Als je 1 dag daar hebt, en 2 dagen kwijt bent aan alleen reizen , kan je overwegen om langer of op Bali of op de Gili’s te verblijven toch. Week Gili’s - week Bali lekker relaxt.

Bedankt voor de reacties.

Weet iemand van jullie toevallig of er goede mogelijkheden zijn om te gaan paardrijden op Bali? Ik zou erg graag een mooie tocht maken. Wellicht is er iemand bekend mee.

Alvast bedankt.

Hoi, wij hebben voor onze vakantie in Bali ook het paardrijden geboekt.
Onderstaand adres kreeg positieve reviews, we hebben een aantal keren heen en weer gemaild en kregen vrij snel reacties… Je kunt er rijden tussen de rijstvelden en langs het strand, wij gaan 2 uur, de route richting Tanah Lot, het noorden. Het leek mij 1 van de betere adressen, vind het ook belangrijk dat de paarden goed verzorgd worden, niet van die magere beestjes. Rijd zelf al een jaar of 25.

www.balihorseadventure.com in Canggu. ( ten noorden van Seminyak)

Als je in Sanur verblijft, kun je beter gaan paardrijden in Saba aan de oostkust, op zo’n 20 tot 30 minuten rijden vanuit Sanur via de nieuwe 4-baans kustweg. Meer informatie is te vinden via o.m.
http://www.balistarisland.com/Bali-Adventure-Sightseeing/balihorseridingitinerary.html

Volgens mij heeft de manege in Saba zelf (nog) geen website en loopt al het contact met hen via verkoopagenten. Je kunt er ook naar toe rijden, het is goed aangegeven vanaf de snelweg.

Er zijn ook manages in Umalas, Kerobokan, Seminyak en Canggu (allemaal aan de westkust van Bali ) maar om daar te komen vanuit Sanur kan dramatisch lang duren vanwege het zeer drukke verkeer in / rondom Denpasar op sommige tijden van de dag.

1 like

Nabrander:

Dit komt nog het meest in de buurt van een “eigen website” van de manage in Saba: HugeDomains.com

Succes en veel plezier!

Ik woon hier nu al een 5-tal maande op Bali.
De Gili’s zijn erg mooi: maar ik vind het persoonlijk wat gek om te doen qua afstand als je in Sanur verblijft. Ik zou dan eerder Lembongan Island aanraden: ligt op 20-25 min. varen van Sanur en het is echt PRACHTIG! Ik heb nu al 2x GIli gedaan (wegens vrienden op bezoek en 1x Lembongan). Lembongan krijgt van mij meer punten!

Ik zou zeker ook aanraden: als je in Ubud bent: misschien kan je er 1 nachtje ergens logeren om vanuit Ubud dan de tempels rond Tampaksiring te doen: Tirta Empul en Gunung Kawi. Voor mij is Gunung Kawi het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb in Bali: prachtig omgeven door rijstterassen en palmbomen. Je kan er ook via de rijstvelden bij een waterval komen.

1 like

Bedankt voor alle tips. We hebben er super veel zin in!

Hi Chantal,

Wij zijn net weer terug van oa Bali. Wij zijn op Lembongan geweest en op Gili Air.
Wij vonden het strand, water en het relaxte gevoel beter op Gili (Air), maar Lembongan net weer wat levendiger en makkelijker rondgaan. We hebben daar scootertjes gehuurd, voor een dag IDR 50.000 en lekker de hele dag langs de stranden, mangroves en het eiland rond.
Als je naar Gili Air wil, dan is Sandy Beach resort een mooie plek om te slapen, wij betaalden er IDR 300.000 per nacht met airco, warm water en ontbijt. Het ligt wat meer in het noorden van het eiland en direct aan het strand.

Veel plezier!!

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverhalen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Wij zijn ook naar Bali geweest (combinatie met Java en Lombok en hebben op Bali een aantal dagtours gedaan over heel het eiland.

Dit was met chauffeur Dewa Tio http://www.dewabalitours.com/.
Heel goed van prijs en heel betrouwbaar. Wij waren er heel tevreden vvan en je kan ook zelf je dagtour samenstellen.

Hij kan je van overal in Bali oppikken en zelfs op het einde van de dag op je volgende tussenstop afzetten.

De gili’s zijn heel tof en mooi om te gaan snorkelen!!!

Lembongang (Bali high) is vanuit Benoa toch al gauw. 1.30 min. En per snelboot (fastboat) altijd nog 25 minuten. Wij zijn er al tig keer geweest en boeken meestal via high tide huts erg mooi en al helemaal als je een hut direct op het strandt boekt, zee zicht. Perfecte Nederlands/Engels sprekende (erkend met vele faciliteiten) kunt u vinden via www.tika-exxcursie.com

Wij hebben in Sanur bij de mensen daar op straat de standaard tochtjes geboekt zoals Raften en die olifanten opvang. Allemaal heel goed te doen in 1 dag en wij vonden het erg leuk. Verder kun je een auto met chauffeur boeken om op specifieke plaatsen te komen.

Hoi,

Als je in Bali een persoonlijke chauffeur zoekt … kan ik jou de onze adviseren !
Gede Tito heeft ons voorbije maand een geslaagde tour gegeven tegen een heel eerlijke prijs en heel correct en aangename gast !

Hier zijn gegevens :

Gede Tito Sanjaya
+62-812-376-8870
bali_island_tour@yahoo.co.id

of zijn website : www.bali-taxi.webs.com.

Geniet van de trip !
Dirk

Leuk vooruitzicht Chantal! Wij zijn inmiddels net terug van onze eerste reis naar Bali, en het was geweldig!
Jammer dat je op 1 plaats verblijft, het is zo bijzonder om op meerdere plekken te verblijven, bijv. wakker worden midden in de rijstvelden, maar goed dat is je eigen keuze natuurlijk.
1 dag op en neer naar de Gili’s is eigenlijk niet te doen, wat ik zou aanraden net als Fietje, ga naar Nusa Lembognan, vanaf Sanur een klein half uurtje met snelle boot, en goed te doen op 1 dag.
Wij hebben er wel een paar dagen overnacht, maar je zou het beste op 1 dag een scooter kunnen huren, lekker rondtoeren, snorkelen in de prachtige knalblauwe heldere zee, verlaten strandjes bezoeken, tochtje door de mangrove, door kleine dorpjes rijden, in ceremonies terecht komen, het bruggetje over naar Nusa Ceningan, kortom genoeg te doen voor een dag! Verder zou ik een paar dagen een chauffeur huren, kijk van tevoren goed op internet wat je wilt zien en stel zelf een programma voor, zo kun je prima de mooie gebieden van Bali bekijken.
Succes met de voorbereidingen, het wordt vast een geweldige vakantie!

Waar op Nusa Lembongan hebben jullie de scootertjes gehuurd?
En is het wandelend te doen om vanaf de boot (perama of als we vroeg kunnen opstaan de public ferry) een accomodatie te zoeken (budget)?

Via Wereldwijzer app