Eind december ga ik samen met mijn ouders, broer, schoonzus en mijn vriend naar Indonesie voor 4 weken. Het geboorteland van mijn vader bezoeken.
Nu heb ik de volgende vraag: welk eiland is het leukst: Gili Air, Gili Meno of Nusa Lembongan?
mijn vriend en ik zijn duikers, en willen dan ook een aantal mooie duiken gaan maken. Op Gili Trawangan zijn we al geweest, dus die valt sowieso af. Ik heb gehoord dat het erg lastig is om op Gili Air in het water te komen, omdat de stranden bestaan uit koraal. Dus hier kun je niet echt relaxt het water in gaan. Hebben meer mensen dit zo ervaren?
Ja dat weet ik, maar ik bedoelde meer: hoe zijn de stranden op gili, los van het duiken gezien
we gaan namelijk met mijn ouders en broer en zij zijn geen duikers…
Misschien is Nusa Penida ook interessant voor je, het is mijn lievelingseiland, het ligt net onder Bali en vlakbij dit eilanden liggen nog twee eilandjes: Ceningan en Lembogan. Ik vind dit eilanden groepje leuker dan de Gili. Het biedt wat meer en…is nog nauwelijks toeristisch, niet commercieel, behalve in het toeristische gedeelte van Lembongan, je hebt er paradijselijk mooie strandjes, je kunt er leuke trekkings makenmet brommer of avontuurlijke wandelingen, duiken, snorkelen en het leven van de lokale bevolking ervaren. Lees er maar eens iets over op de site van Actief in de Tropen: www.actiefindetropen.nl/nusa
Hans
Bedankt voor je reactie.
Na het beijken van de website zou ik Penida heel graag willen zien. Alleen hebben mijn broer en zijn vriendin helaas het eiland bij hun vorige vakantie al bezocht. Dus voor nu is dat even geen optie.
Maar als ik je verhaal zo lees zeg jij sowieso… eerder Nusa Lembongan dan Gili?
Als je van een low-budget vakantie houdt, dan is Nusa Penida echt een aanrader, alles is heel goedkoop, ook als je die andere 2 eilandjes wilt bezoeken met een privé-boot, ook het duiken en snorkelen is vanuit Nusa Penida veel goedkoper. Er is slechts maar één hotel op dat eiland “Ring Sameton Inn”, maar dit vind ik eigenlijk te duur voor wat het biedt, maar er zijn ook mogelijkheden om bij een lokale familie te overnachten. Uitgaansleven vind je er niet, ook niet op Ceningan en Lembongan, dit in tegenstelling tot de Gili eilanden. Ik wens je in ieder geval hele fijne weken toe op Bali
Hans
Ik denk dat Nusa Lembongan de beste keuze is. Je ouders kunnen het eiland een beetje verkennen en je broer en schoonzus kunnen lekker duiken.
jij hebt dan samen met je vriend en mooi en rustig strand
Ik denk exact hetzelfde.
Penida is veel gevarieerder (en groter) dan de gili’s. Er valt heel wat natuurschoon te ontdekken. Een oversteekje naar het iets meer toeristische Lembongan kan ook leuk zijn.
Sluit me helemaal aan lembongan is veel leuker als de overvolle gilli air of meno. Ik zelf vind ook gilli nangu erg mooi niet touristisch en zeer de moeite waard.