1 van de Gili eilanden of Nusa Lembongan?

Wat zou jij doen als je 4 dagen over hebt om te reizen vanuit Bali: 1 van de Gili eilanden of Nusa Lembonang? Ik ben benieuwd!

Hangt volledig van het weer af: De afgelopen 4 dagen (bewolking, regen, harde wind) zou ik liever op Nusa L dan op de Gili’s hebben gezeten. Bij minder of slecht weer kun je nml. nog wat toeren over het eiland Nusa L en wat plaatsen / dingen bezoeken. Op de Gili’s kun je met minder / slecht weer bijna alleen op je hotelkamer blijven zitten, er is dan weinig te doen en niets te bekijken.

Hoi Pauline

Als je van duiken/snorkelen houdt raad ik je zeker de Gili’s aan. Ik ben in December naar Gili Air geweest en heb mijn duikbrevet bij dreamdivers gehaald, super chill want instructeur is nederlands. Op dit eiland kom je tot rust, geen auto’s, paard en wagen en benenwagen ;-). Lekker eten en massages en vergeet de bananenlassi’s niet! Nusa ben ik ook geweest, is ook een mooi eiland, wel ruiger en in zee zwemmen is wat minder ‘mooi’, maar heeft ook zeker zijn charmes. Dus het ligt eraan waar je van houdt. De andere Gili’s zijn wat drukker. Succes!

Hoewel ik meer duiken gemaakt heb rondom de Gili eilanden dan rondom Nusa Lembongan, moet ik toch bekennen dat Nusa Lembongan mooier duiken is.

Voor het behalen van je PADI OW of AOW kan ik echter de Gili’s aanraden, die zijn beter ingespeeld op cursussen en minder ervaren duikers.

Onze keuze is gevallen op Nusa! Bedankt voor jullie input. Wij houden naast het relaxen er ook van om af en toe wat te bekijken en dan kun je toch beter naar Nusa Lembongan.

Even een vraagje: Wie op Nusa Lembongan is geweest en Mushroom bay bekend in de oren klinkt.
Ik wil daar graag een paar nachten overnachten (accommodatie bij Mushroom bay) als je hier het water inloopt, kun je dan je snorkel opzetten en snorkelen? Of is het koraalrif verder op zee?

Ik heb net de prijzen bekeken op de sites van de boten naar lembongan, maar ben me rotgeschrokken
voor 4 personen is dat best aan de prijs.
wie weet er een voordeligere mogelijkheid om naar dat eiland te gaan met 4 personen?

Ik ga namelijk vanuit Sanur met de boot naar Nusa lembongan… Hier heb je verschillende die op verschillende tijden gaan

Via Wereldwijzer app