Help a girl out: Nusa Lembongan, Gili Air of Gili Meno?

Hallo hallo,

Eind december ga ik samen met mijn ouders, broer, schoonzus en mijn vriend naar Indonesie voor 4 weken. Het geboorteland van mijn vader bezoeken.

Nu heb ik de volgende vraag: welk eiland is het leukst: Gili Air, Gili Meno of Nusa Lembongan?
mijn vriend en ik zijn duikers, en willen dan ook een aantal mooie duiken gaan maken. Op Gili Trawangan zijn we al geweest, dus die valt sowieso af. Ik heb gehoord dat het erg lastig is om op Gili Air in het water te komen, omdat de stranden bestaan uit koraal. Dus hier kun je niet echt relaxt het water in gaan. Hebben meer mensen dit zo ervaren?

Graag jullie meningen over alle 3 de eilanden :slight_smile:

Terima Kasih :chin:

xxx

Hallo,
het beste kan je volgens ons gaan naar gili MENO, dat is het middelste eiland. Onze zoon en schoondochter hebben ontzettend fijn gedoken bij Divine Divers, aan de noord-west kust van het eiland. Wordt gerund door Marcel en Natasja (ja: Nederlanders). Ze zijn te vinden op het internet. Je hebt daar ook overnachtingsmogelijkheden. Het strand is ook met koraal, maar dat valt erg mee. Is wel fantastisch wit strand en mooie plekken om te duiken. Gili Air heeft ook diverse mogelijkheden, mooi strand en een aantal duikscholen. Helaas hier geen ervaring mee. Eiland is wel drukker dan Meno. Gili Lembongan , helaas geen idee. Veel plezier in elk geval! (wij zitten dan een paar maanden op Lombok!) Groeten Boeby en Janny.

1 like

Hoi Boeby en Janny,

Dank voor het bericht.

Ik zal het meenemen in onze beslissing :slight_smile:

Lekker hoor “paar maandjes Lombok”. Vakantie? familie? heerlijk… zou ik ook wel willen

geniet ervan.

Hoi,

Ik ben op Gili Meno geweest. Je kon vanaf daar voor de deur van het hotel zo de boot op stappen. Ik vond het daar erg mooi.
Mijn reisleider zei toen wel dat als hij zelf zou gaan duiken hij altijd naar Lembongan ging, omdat het daar nog mooier was.

Veel plezier!

Hallo,
fijn om een reactie van je te krijgen en dat je Meno toch mooi vindt. Eigenlijk “klein maar fijn”.
Wij zitten nu 5 maanden op Lombok te ‘overwinteren’.
Groeten vanuit een heeeel warm Senggigi. :zon02:
Bob en Janny

Ik ben vorige maand met mijn vriend naar Gili Air geweest en alle duiken waren bootduiken, met uitzondering van de mandarin dive in de haven van Gili Air. Wij hebben gedoken met Manta Dive en die gaan naar allerlei duikstekken, ook bij Gili T en Gili Meno. Dat zal denk ik ook bij de andere duikscholen zo zijn. Wij vonden persoonlijk het duiken wat tegenvallen, wel veel schildpadden te zien. Later zijn we nog een week op Sulawesi wezen duiken en dat was echt 10x mooier. Vandaar dat wij het bij 3 duiken hebben gelaten op Gili Air.