Wij willen volgend jaar een week of drie naar gili trawangan. Waar kunnen we het best verblijven, we houden van rust. Bij wie kunnen we het beste boeken? Graag reacties.
pieta.
twee jaar geleden (september) was ik in gili meno… er is genoeg plaatsen voor mensen die houden van rust…groetjes
Als je van rust houdt moet je niet op Trawangan zijn, bovendien is drie weken wel erg lang op welke Gili dan ook, de kans is groot dat Gili dan verandert in Gila.
Hoi Pieta,
We komen net terug van Bali, en zijn enkele dagen op Gili air geweest, lekker rustig, voor jonge lui is Trawangan kennelijk heel leuk, veel stappen en muziek etc. Op Air en Meno ga je meer voor de rust, snorkelen duiken of gewoon niksen.
Je ziet er de mooiste vissen zeeschilpadden je komt ogen tekort. Als je een goede homestay zoekt laat me dat ff weten.
groeten en veel plezier met de voorbereidingen.
Hoi graatje
Ik ben op zoek naar een leuke overnachtingsplaats in gili air. heb je tips?
wij verbleven toen bij Gusung Indah en we betaalden 125.000 per nacht per bungalow ( incl. ontbijt), een aantal ligt 50-70 meter van het strand anderen liggen iets verder. Schoon, vriendelijke bediening gezellig barretje nabij het strand.
Kan natuurlijk zijn dat er het een en ander verandert is in 4 jaar tijd maar je kunt even via google kijken daar staan fotos bij bijv tripadvisor.
Wat ik je verder kan aanraden is om ijskoffie te drinken bij een tentje gerund door een duitse vrouw overheerlijk, weet alleen niet meer hoe het heette maar moet goed te vinden zijn aangezien het allemaal vrij dicht bij elkaar is.
Veel plezier
.
3 weken op een gili eiland? Ik vond 5 dagen al lang! Er is echt helemaal niks daar, dus je hebt het zo gezien. Tenzij je 3 weken op het strand liggen leuk vindt? Zou het niet leuker zijn om de vakantie te verdelen en 1 week gili eiland te doen en 2 weken Bali ofzo?
Wij zijn op alle 3 de Gili eilanden geweest en we vonden Gili Air het leukst. Daar heb je toch wat gezelligheid maar niet zo druk en toeristisch als Gili Trawangan. Dat vonden we echt niks. Gili Meno is heel rusig, daar heb je niet zoveel.
Je kan gewoon op de bonnefooi er heen en daar kijken wat je leuk vindt.
Mocht je in de zomer gaan, dan kun je voor Gili T beter iets reserveren. Ik had afgelopen augustus echt moeite een kamer te vinden!
Wij waren in juni en hadden ook moeite om iets te vinden…
Hoi Woepiie, begrijp je advies van op de bonnefooi gaan dan niet zo goed?
Ik ben in 2009 geweest en er was volop keuze, kan inmiddels niet meer van toepassing zijn?
Wat betreft 5 dagen of 3 weken kan me voorstellen dat er mensen zijn die het in een paar uur al bekeken hebben maar ook die er hun hele leven verder door willen brengen, afhankelijk van de liefhebber denk ik. Als je op zoek bent naar tempels musea etc dan moet je hier niet zijn maar voor het bounty gevoel en het onderwaterleven kun je je hier wel uitleven.
We konden niet direct iets vinden maar uiteindelijk vind je altijd wel wat en zijn we gewoon leuk terecht gekomen. En desnoods is het voor 1 nachtje en dat je de andere dagen ergens anders weer heen gaat. Als je zekerheid wil zou ik reserveren en als je t niet zo belangrijk vindt is het ook leuk om te kijken waar je beland.
Misschien scheelt het wanneer je gaat of is het toeristischer geworden?
Ja als je alleen op zoek bent naar strand en onderwaterwereld dan zit je goed inderdaad, dat is voor iedereen anders.
Ik vind de onderwaterwereld op verschillende andere plekken in Indonesië mooier dan bij de Gili’s.
Gelukkig dan gaan we tenminste niet allemaal naar dezelfde plek
Hai Jenny,
wij gaan in mei 3 weken naar lombok/gilli’s en bali. vooral voor het snorkelen dachten we naar de gilli’s te gaan, maar ik ben door je opmerking wel heel erg nieuwsgierig geworden naar je favoriete snorkel plekken. zijn die ook op lombok of bali? of liggen jou favoriete plekken elders in indonsie?
Zoals wij er nu tegen aan kijken denken we dat we 3 nachten op gilli air zouden willen doorbrengen. kunnen we dan het beste op de bonnefooi gaan of toch even reserveren?
Ik heb nooit op Gili Air overnacht, dus over accommodatie daar kan ik niks zeggen.
Ik heb op redelijk veel plekken in Indonesie gedoken en gesnorkeld (vooral dat eerste): Pulau Weh, Bali, Nusa Penida, Komodo, Maumere en Alor. Mijn favorieten zijn Bali en Alor.
De Gili’s zijn leuk, maar aardig wat koralen zijn beschadigd door el Nino en een proces wat ‘coral bleaching’ heet. Koraal verlies daardoor zijn kleur. Beschadigde koralen trekken wel schildpadden, dus dat kan een reden zijn naar de Gili’s te gaan.
Op Bali kun je prachtig snorkelen bij Amed, Padangbai en Menjangan. Meer koralen. Bij Tulamben kun je vanaf het oppervlakte een mooi wrak zien liggen op diepte (USSR Liberty Wreck). Ook bij Amed ligt een leuk wrak, het Japanese Wreck.
Alor is al helemaal prachtig qua koralen, maar het is een roteind vliegen om er te komen
Zie m’n website voor meer details: www.ikreis.net
tnx,
nu weten we zeker dat we naar de gilli’s gaan in de hoop schildpadden te spotten en vervolgens nog verder gaan snorkelen op Bali.