Gili Ieilanden

Hallo,

Heeft iemand een aanrader voor een origineel verblijf op de Gili eilanden? Liefst een bungalow of een guesthouse in een exotisch sfeertje weg van de drukte maar aan het strand…We zijn op zoek naar romantisch verblijf voor een drietal dagen.

Hallo Dirk,
Wij verbleven (2009) op Gili Air in de bungalows van Gusung Indah, de voorste bungalows staan dichtbij het strand de andere iets verder maar binnen enkele minuten lopen. Leuk barretje en zitjes aan het strand. Schoon en goede sfeer.
Gili Air was toen vrij rustig, lekker eten aan het strand overheerlijke verse vis, inktvis etc.

Nou was ik er afgelopen oktober 2012 en de gilli eilanden werden overspoeld met mensen.
Die met alle bepakking op de bonnefooi zijn gegaan met geen resultaat.
Ik zelf vind inderdaad gilli air het leukst maar ook toeristisch maar wel mooi.
Er zitten diverse hotelletjes maar raad echt aan van te voren te boeken anders heb je weinig kans.
gr Yolanda

Moet je de boot ook zover van tevoren al regelen of kan je dat ook een paar dagen van tevoren doen?
Wij komen aan in Ubud en zullen daar dan 3 volle dagen blijven
Op de 4e dag willen we met een boot naar de Gili’s. Kunnen we die tickets dan beter daar boeken op de dag van aankomst of zou de boot dan al vol zitten? We willen met een fastboat.
Ik wil eigenlijk niet nu al tickets moeten kopen (want ik zie op die websites dat je ze meteen moet afrekenen)…stel dat onze plannen wijzigen of we gaan niet…

wij zijn een paar uur voor vertrek naar de haven gegaan een paar tickets gekocht en 2 of 3 uur later gingen we weg.

Het is niet zo nodig hem nu al te boeken maar daar naartoe gaan en weg dat zit er in de maanden juli augustus echt niet in.
Weet niet wanneer je gaat maar de gilli`s zijn echt hot.
Voorseizoen of na heb je wel kans dat het gaat maar zoals ik al eerder zei heb dit nog nooit mee gemaakt laatste jaar oktober bomvol.
Nou veel plezier alleen al met de voorbereidingen.

De boot hoef je niet vantevoren te regelen, dat kan op de dag zelf of de dag voor vertrek.

Hotels hoef je uiteraard nu nog niet vast te leggen, maar het is handig het een paar dagen voor vertrek naar de Gili’s te doen.

Ik was er vorig jaar in juli en had niks geboekt. Ik heb ruim een half uur naar een kamer moeten zoeken. Leuk is anders.

Nou Jenny heb je veel geluk gehad maar zoals ik schrijf wij in oktober en op gilli trawangan niets te vinden oh ja 1 verblijf kosten 200 euro per nacht 1 kamer.
Het zijn adviezen weet wel dat ik er goed ziek van was uiteindelijk een klein hotelletje op gilli air gevonden ook de prijs van 65 euro per nacht terwijl we ervoor in sengigi zaten in het puri mas voor 50 euro per nacht.

Ik ga in Juli ook de Gili eilanden bezoeken. Is het voor Backpackers lastig een (leuke) accomodatie te vinden? of kun je vrij makkelijk aan een hostel komen daar? Groetjes

Je hoeft niet nu al te boeken, maar wel een paar dagen voor aankomst.

ok bedankt! Iemand nog tips om te verblijven op alle drie de Gili eilanden?

hai wij zijn in mei op gilli air geweest.
hadden een avond voor vertrek vanuit lombok voor 3 nachten sunrise hotel vast gelegd. absoluut geen aanrader. alleen de voorste huisjes zijn mooi en duur. maar de rest is erg smerig. kakkerlakken, een badkamer deur die niet kan sluiten, vieze klamboe een gordijnen.
toen zijn we daar na 1 nacht weg gegaan. we hebben toen nog 2 nachtne geslapen bij ali baba homestay, prima maar niet luxe.
biba beach hotel kwam erg leuk over en was ook niet duur maar zat vol. daar wel een pizza gegeten, super lekker!