Heeft iemand tips voor goede accommodaties op de Gili-eilanden? We willen waarschijnlijk naar Gili Air en Gili Trawangan gaan voor een paar dagen.
We zijn niet op zoek naar enorme luxe (niet dat dat niet verkeerd zou zijn) maar willen wel iets dat schoon is met eigen sanitair. :zon02:
Hoi Chantal
wij zijn nog nooit op de gili eilanden geweest, en heb dus ook veel websites uitgeplozen voor leuke betaalbare overnachtingsplaatsen op gili trawangan. Na reviews op Tripadvisor te hebben gelezen en op dit forum hebben we het volgende geboekt.
Een traditionele Lumbung bij Mango Dive & Bungalows.
http://www.mango-trawangan.com/en/lumbung 65 euro per nacht.
Goede recensies, ondertussen al diverse malen contact gehad per email met George de eigenaar (uit oostenrijk) en dat verliep allemaal prima.
Ze hebben ook standaard bungalows die kosten 49 euro. Redelijke prijs als ik het overal zo lees voor een overnachting in het hoog seizoen.
Succes met zoeken en boeken.
1 like
Ziet er inderdaad goed uit, wij zijn van plan alles ter plekke te boeken omdat er nog niet vast staat welke dag we exact op de Gili’s zullen zijn. Maar het is dan wel fijn als je alvast een aantal accommodaties hebt die je wilt gaan bekijken die de moeite waard zijn! Natuurlijk lopen we dan wel het risico dat er al wat vol zit, maar september valt meestal wel mee geloof ik!
Wat leuk Chantal jij gaat ook in september!
Ik zag dat het meeste al vol zit bij Mango in september erg jammer want het ziet er super leuk uit.
Groetjes,
Ellen
Ik heb ook zitten zoeken naar accomodaties op Gili Air maar vind het niet echt budget prijzen. Gemiddeld toch rond de 50-60 euro per nacht.
Behalve Coconut Beach geloof ik.
Woopie je hebt gelijk ik vind het ook redelijk prijzig.
@ChantalH Ik heb juist veel gelezen dat augustus en september hartstikke druk is met toeristen uit europa en dat veel accomodaties vol zitten. Dat merk ik zelfs nu al met het boeken. Ik boek juist graag vooraf omdat ik graag op mooie en bijzondere plekken overnacht en niet wil dat het vol is. De meeste accomodaties kun je 24 uur van te voren nog annuleren zonder kosten, dus als je planning niet uit komt kun je het zo verzetten. Maar dat is een ieder zijn of haar mening natuurlijk, als je niet zo moeilijk bent als ik
heb je natuurlijk een hoop opties.
Wie weet zien we elkaar nog, wij zijn 7-11 sept. op Gili T
Succes met plannen!
@AngelaB een vriendin van me heeft er stage gelopen en nog regelmatig een nachtje hier en daar gedaan en heeft geen moeite gehad met kamers krijgen. Als ik op sommige websites kijk van hotels zie ik staan dat per 1-9 het laagseizoen ingaat. Achja, er is altijd nog wel ergens een plekje! :zon02:
1 like
Ja het is niet zoals in Thailand dat je voor een prikkie een leuk hutje hebt…
Nou dat is fijn te horen dat het mee valt!
en idd er is altijd wel een plekje om te slapen, en ach op zo’n geweldig prachtig mooi eiland met alleen maar zon is n nachtje op het strand ook geen ramp haha 
Hallo Chantal,
wij zijn een paar jaar geleden op Gili Air geweest en verbleven in de bungalows van Gusung Indah volgens mij iets van 150.000Rp/nacht ook gewoon op de bonnefooi, heel relaxed en nabij het strand.
Veel plezier
1 like
Wij wonen momenteel voor een paar maanden op Bali.
Wij gingen reeds 2x naar Gili Air en logeerden er telkens bij Juliantos at the sea.
Website: http://juliantosbythesea.wordpress.com/how-to-get-to-juliantos/