Accomodatie Gili Meno

Hallo,

Ik ben druk bezig met het informeren / plannen naar hotel / b&b/ homestays op Bali, maar ik zoek nog iets op Gili Meno. Alle tips zijn welkom! Het gaat om 2 nachten en het mag best wat luxe hebben.

Nu kwam ik Bounty Beach Bungalows tegen, weet 1 van jullie waar ik daarvan meer info kan vinden en waar ik dit eventueel kan boeken / reservereren?

Waar vandaan gaat de snelste boot naar Gili Meno? Is dit Amed of Padang bai? Kosten? Reservering nodig?

:chin:

Alvast bedankt.

:dag:

Mvg Maurits

Voor een verblijf op Gili Meno sturen wij onze gasten vaak door naar “Tunai Cottages” aldaar. Tot op heden nog geen slecht bericht over gekregen. Meer info op en boekingen via:
http://tunaicottages.com/

Met “snelste boot” bedoel je waarschijnlijk “degene die er het kortste over vaart”? Da’s dan vanuit Amed, met een reistijd van 1u15mins.

Kosten voor de overtocht, vanuit Amed naar de Gili’s: Rp. 500,000,- voor een enkeltje per persoon, Rp. 950,000,- voor een retourtje per persoon.

Reserveren noodzakelijk? Ja, in het hoogseizoen wel, in het mid- en laagseizoen niet.

Hallo MP2036,

Ligt Tunai Cottages op Gili Meno aan het strand?

Weet iemand nog waar ik eventueel Bounty Beach Bungalows voor Gili Meno kan boeken / informatie aanvragen?

Zijn er op Gili Meno wel eetgelegenheden of moet je dan naar een ander eilandje?

Top bedankt.

MVG Maurits

Nee, Tunai Cottages ligt op het midden van het eiland(je), op een paar honderd meter van het strand.

Er zijn voldoende (normale) eet- en drinkgelegenheden op G. Meno, maar voor het betere eet-werk zul je naar Gili T. over moeten varen.

Is het raar als ik hier tegen in ga? Ik ben helemaal niet bekend op dit forum ofzo. Maar ik ben deze zomer zelf ook weer bij Tunai Cottages geweest en lag het bij verre weg niet op het midden van het eiland? Maar was het misschien 100 meter lopen vanaf het strand?
En voor het betere eetwerk naar gili t? Ik weet niet wat je met het betere eetwerk bedoelt, kan qua mening natuurlijk verschillen. Maar ik heb op Gili Meno het lekkerste gegeten wat ik ooit in mijn leven heb gehad. Heerlijk versgevangen tonijn, Redsnapper en barracuda zo van de bbq, met heerlijke rijst en hete sambal. Waarom wordt dit niet tot het betere eet-werk gezien? haha.

Hallo Bueno,

Kan je misschien ook aangeven waar je dit lekkers allemaal gegeten hebt? Als je voor het strand & snorkelen komt, kan je dan beter kiezen voor Gili T. of Gili M. ?

Bedankt!

Mvg Maurits

Fast boats gaan vanaf Bali naar Gili Trawangan en naar Gili Air. Kosten tussen de IDR 350.000 en IDR 400.000. Ook in hoog seizoen.
Op alle 3 de eilanden kan je lekker eten, de BBQ is het meest fav bij de tourist.
Snorkelen, het beste op Meno. Vooral de noord oost kant.
Duiken, alle duikscholen duiken dezelfde plekken, maakt nix uit.

Sorry voor de late reactie, ik weet niet of je al weg bent. Wat betreft het eten: Bij rust, dat licht naast blue marlin, de duikschool. Een goeie tip is om een rijsttafel te bestellen en van te voren een prijs af te spreken (staat niet op de kaart maar is echt aan te raden, je krijgt de lekkerste lokale gerechten!) Ik zou wel even zeggen of je dan van pittig houd of niet. Zoals Oceans5 al zegt, vis van de bbq is erg lekker! (kijk wel even of de vis vers is, er kan wel eens oude vis bij liggen.)
Voor snorkelen zou ik er in het noord-oosten in gaan, je door de stroming mee laten voeren en vervolgens bij het Zuid-oosten er weer uit gaan. Kan je lekker hangen en genieten. Ik zou wel flippers aan doen, want de stroming kan nogal sterk zijn! Als je dit doet is er een grote kans dat je schilpadden ziet.
Zelf heb ik nog neit veel van de andere kant van het eiland gezien, omdat ik eigenlijk de hele dag rond de duikschool te vinden was.
Laat je even horen hoe je het hebt gehad?

Groetjes!