Gili Meno VS Gili Trawagan

Hoi!

In april ga ik een rondreis Indonesie maken en ik wil graag eindigen op de Gili Eilanden. Ik ben vaker in Indonesie geweest maar nog nooit op de Gili’s en ik blijf maar twijfelen of we nou naar Gili Meno of Gili Trawagan moeten en ik heb het gevoel dat verschillende reissites elkaar tegen spreken wat nou het mooiste/leukste is.

Aangezien we een redelijke reis maken vind ik het wel leuk om de laatste 3 dagen op een wit bounty strand te liggen, liefst een beetje luxe accomodatie. We gaan natuurlijk duiken, maar dat kan op beide eilanden heb ik begrepen.

Wat ik graag zou willen weten:

• Welk eiland heeft het mooiste strand? Liefst niet vol met toeristen
  • Bij welk eiland kun je het mooist snorkelen/duiken?

Ik weet dat de accomodaties op Meno veel meer basic zijn, wat dat betreft zit ik liever op Trawagan (wil wel wat luxe na de Sumatraanse jungle!). Maar ik wil niet tussen de dronken australiers :feestje:zitten en een cm van het strand af moeten speuren waar mijn handdoekje nog kan liggen. Dan lig ik liever in een bamboo hutje op Gili Meno. Ik vind een paar barretjes best gezellig, maar dat is geen must als het betekent dat ik tussen de dronken toeristen zit.

Misschien weet iemand een mooi gedeelte van Trawagan wat niet zo druk en toeristisch is (als het aan mij ligt heb ik het strand voor mezelf :teeth:) en een mooi resort?

Tips voor accomodaties zijn ook meer dan welkom, wel graag direct aan het strand. Goed duikcentrum is ook handig, ik heb mijn PADI wel maar mijn vriend niet dus een kennismakingsduik is handig denk ik. (Als ik hem uberhaupt het water in krijg…meneer is bang voor haaien :tssk: )

Alvast heel erg bedankt!

Janine

Gili T is de afgelopen jaren in een rap tempo volgebouwd, met name het deel rondom de aanlegsteiger voor de boten. Liggen met een handdoek op het strand kan daar maar op een beperkt aantal plaatsen, doordat de stranden zijn ‘ingepikt’ door restaurantjes. Soms zijn er wel ligstoelen.

Wil je gewoon met je handdoek ergens neerploffen dan raad ik je het noorden van Gili T aan.

Wat duiken betreft: vanaf de Gili’s worden geen kantduiken gemaakt, je gaat altijd met een bootje op pad. Om alle drie de eilanden heen liggen mooie duikstekken, het maakt dus niet uit waar je zit. Als je op Gili T verblijft zul je beslist ook wel eens bij Meno en Air duiken en omgekeerd.

Vanaf de kant heb ik alleen bij Gili T gedoken, maar er zijn ook boottrips die meerdere eilanden aandoen.

Hoi .
Meno & Air = rust & eenvoud
Trawangan = Veel resaurants en Bar’s en acommodatie van Backpack tot Luxe

De duikstekken zijn voor beide eilanden zo goed als het zelfde , dit is 1 duikgebied .
Trawangan duikcentrums : Dreamdivers was héééél goed maar had 3 jaar geleden een andere duikverantwoordelijke en was toen minder goed ( zeker niet slecht hoor .
Blue Marlin ( ligt bijna langs draemdivers) is goed , goede sfeer en goede begeleiders .

Duiktip : Neem een Lokale duikgids die zien toch altijd weer meer .

Greetings

Ik heb op Gili T bij Aquadiction mijn duikbrevet gehaald. Heel leuk team.
Maar qua duiken wat voorgaan al gezegd word maakt t niet uit voor het eiland.

Ik ben een dagje op Gili Meno geweest, heeel rustig!! Helemaal in vergelijking met Gili T.
Ik zou zeggen zoek naar accomodaties, en als je er een op Gili T en Meno heb gevonden maak dan de afweging. Je kan altijd een dagje naar Meno of gaan of andersom

Wij zaten op tarwangan in zen botique hotel. Wel van alle drukte van de stad. Hemelse rust op een hagelwit strand in luxe. Gili alam hotel

Via Wereldwijzer app

Vraag bij de duikschool na hoe lang ze duiken. Blue Marlin dook namelijk maximaal 45 of 50 minuten. Dat is wel balen als je gewend bent dat je een uur of meer kunt duiken.

Gili Trawangan is het party eiland, dus dronken toeristen zul je daar in overvloed vinden…

Daar hadden wij geen enkele last van toen en het was toen full moon party. Moet je wel meer uit de “stad” blijven

Via Wereldwijzer app