Gili eilanden en Kei eilanden

Hallo allemaal,

OVer een maand vlieg ik naar Bali.

Ik wil dan graag een paar dagen naar de Gilieilanden om te snorkelen. (Het schijnt daar erg mooi te zijn)
En welk eiland moet ik dan nemen

Ook heb ik gehoord is dat de Kei eilanden erg mooi zijn om te zien en te snorkelen.

Heeft iemand ervaring met deze 2 eilanden

Groetjes Petra

Hallo Petra,

De Gilis bestaan uit 3 eilanden. Het zijn Gili Air, Gili Meno en Gili Trawangan.

Gili Air ligt het dichtste bij Lombok en heeft het meeste begroeiing daar Air in Bahasa Indonesisch voor water staat, Gili Air betekent water eiland.

Gili Meno is het middelste eiland. Het heeft mooie stranden en een meer.

Gili Trawangan is het bekenste eiland en is heel druk met touristen.

Welk eiland jij moet kiezen is afhankelijk van jou wensen:
Moet je perse uit willen gaan tot diep in de nacht, dan is Gili Trawangan de optie. Wil je allerlei westers voedsel en luxe accommodaties dan is Trawangan de beste keus.

Wil je van dit alles wat minder en toch 's avonds gezellig kunnen eten en drinen, dan is`Gili Air de Keus.

Gili Meno is het rustigste eiland met wel hele mooie stranden.

Vanaf Bali gaan er dagelijks fast boats naar Gili Trawangan en Gili Air. Kosten zijn ongeveer 400.000 IDR, zo’n 33 euro pp voor een enkele reis.

De Kei eilanden zijn een eilandengroep in de Molukken, op ca. 1.500 km. afstand van Bali / Lombok en alleen met erg veel gedoe en hoge kosten te bereiken.

Hoi,

Zijn er misschien ook mensen die wat tips hebben voor hotels/Bungalows op Gili Trawanang voor rond de 50 euro per nacht? Ik ga eind augustus naar Bali.

Alvast bedankt.

Het bevalt ons altijd prima in het “Beach House” op Gili T.
Meer info op http://www.beachhousegilit.com/home.html

Wanneer je vertrekt vanaf Lovina is de prijs 550.000 rp, en wanneer je vertrekt vanuit zuid Bali ligt de prijs rond 650.000 - 700.000 rp. Dat is dan inclusief pick up vanaf je hotel en vervoer per busje naar Padangbai.

Petra, ik ben op Gili Air en Gili Meno geweest. Gili Air vond ik zelf prettig rustig en je kunt er net als bij Gili Meno prima snorkelen. Er zijn diverse plaatsen waar je hiervoor met een boottripje de zee op kunt. Vooral het in de diepte zien zwemmen van de zeeschildpadden vond ik fascinerend!
Veel succes met je keus en een goede reis.

Hoi,
Ben net terug van Kei kecil, erg mooi en rustig, fantastisch strand!
Ticket Ambon/Tual (Kei Kecil) was ong. 70,- euri
Gr.

Ik heb een Gili-Explore snorkeltour gedaan langs alle 3 de Gili-Eilanden. Gili- Meno vond ik het mooiste (gili trawaran het minst)

Maar het allermooiste vond ik Gili Kondo (ook bekend als Perama-Island) Die heb ik aangedaan tijdens een 5 daagse boottocht langs de Sunda Eilanden