Hey,
We zijn op zoek naar een leuke overnachtingsplaats op Gili Meno. Heeft iemand een aanrader voor een logement in een typisch hutje aan het strand?
Hey,
We zijn op zoek naar een leuke overnachtingsplaats op Gili Meno. Heeft iemand een aanrader voor een logement in een typisch hutje aan het strand?
Je kan er gewoon heen gaan en ter plaatse kijken wat leuk is… Als je uit de boot stapt en langs het strand loopt zijn er genoeg opties.
Goed om weten, maar geldt dit ook voor andere plaatsen zoals Ubud en Yogyakarta?
Ja, zo hebben wij het overal gedaan in Java, Bali, Gili eilanden én Lombok.
Alleen de eerste overnachting (2 nachten) hebben we geboekt. Thuis had ik adresjes opgezocht wat mij wel leuk leek en aan de hand van dat lijstje zijn we steeds ter plaatse erheen gegaan om te kijken hoe het er in het echt uitziet en of ze plek hadden.
Als we ergens langer of korter wilden blijven dan kon dat omdat we op deze manier flexibel waren.
En we konden altijd wel ergens terecht.
Ook in Ubud en Yogjakarta is er zoveel aanbod! We lieten ons in Yogjakarta afzetten op de Malioborostreet, namen een zijstraat en daar zit het bomvol accommodaties. Uiteindelijk zijn we daar beland bij 1001 Malam.
En in Ubud heb je dat in de hoofdstraat waar alle winkeltjes en restaurants zitten.
Op de gili eilanden, als je met de boot aankomt, en je loopt langs het pad wat naast het strand ligt, is veel aanbod qua guesthouses enz. Dat zie je vanzelf als je aankomt. Daar had ik niks vooraf over opgezocht. Gewoon naar binnen lopen, vragen of ze nog kamers vrij hebben. Dan vragen of je de kamer mag zien en evt nog even afdingen als je er 2-3 nachten blijft.
Hutjes op het strand zoals je dat in Thailand hebt heb ik niet zo gezien op Gili Air en Gili Trawangan. Maar wel genoeg wat echt naast het pad naast het strand ligt.
Volgens mij Gili Meno wel, maar daar waren we maar een paar uurtjes dus heb daar niet het hele eiland gezien.
Woepiie hoef je ook in het hoogseizoen, wij gaan in augustus met ons gezin, niet vooraf te boeken?
Dat durf ik niet te zeggen. Wij waren in juni en ik kan me voorstellen dat augustus drukker is. Wat je kan doen als je twijfelt maar toch niet alles wil vastleggen, is steeds 1 of 2 dagen van te voren (als duidelijk is wat je gaat doen, waarheen enz) een leuk adresje e-mailen om te reserveren voor 1 nacht. Of via booking.com te reserveren voor 1 nacht. Tegenwoordig heb je overal wel Wifi. Mocht het je bevallen kan je altijd nog meer nachten bij boeken. Als je niet weet waar je wil reserveren of wat leuk is kan je kijken op tripadvisor, dat heeft mij heel erg geholpen.
Voor Gili Air weet ik wel 2 leuke adresjes: Gili Sunrise en Coconut cottages.
Beide hebben ze verschillende cottages/bungalows in verschillende prijsklasses. Van iets meer basic tot meer luxe. Gili Sunrise ligt meer aan het begin bij de haven naast het strand en Coconut cottages ligt iets verderop in een rustiger gedeelte iets meer in een ‘bos’ maar nog steeds dichtbij het strand. Coconut cottages heeft mijn voorkeur.
Woepiie, is Gili air ook leuk om te snorkelen? Ik had begrepen dat Gili meno het leukst is om te snorkelen. De cottages die jij aanbeveelt zien er inderdaad super uit!
Ja Gili Air is ook leuk om te snorkelen. Er is een koraalrif en veel gekleurde vissen gezien. Je kan overal snorkels huren en zo de zee in lopen om te snorkelen. Op de hoek bij Coconut cottages / strand hebben wij een snorkeltrip geboekt voor nog geen 10 euro pp. Dat was van 9 tot 3 uur en we gingen verder op zee snorkelen bij Gili Meno en Gili Trawangan. Verder op zee is een nog mooier groter koraalrif met nog veel meer vissen dan aan het strand en we hebben daar ook schildpadden gespot. Zeker een aanrader! Je kan ook duiklessen nemen.
Ik heb niet gesnorkeld vanaf het strand bij Gili Meno dus hoe dat is weet ik niet. We hebben er alleen een tussenstop gemaakt met de snorkelboot.
Gili Air vonden wij het leukst omdat het ‘gezellig druk’ is. Veel gezellige restaurantjes aan het strand en het is er niet mega druk.
Gili Meno is kleiner en nog rustiger, er zijn daar minder overnachtingsplekken en minder restaurantjes enz.
Gili Trawangan zijn we ook geweest, dat vonden wij echt te druk/toeristisch. Strand ligt dan vol met strandbedden en toeristen. Meer uitgaanseiland ook.
Het is dus maar net wat je zoekt…
ik ga in het najaar een maand naar Bali en omgeving.
ik neem deze info zeker mee, als je nog leuke dingen weet laat het effe weten
Ik kan je veel leuke vertellen over wat wij gedaan hebben enz maar dan kan ik wel een boek schrijven Wij hebben zoveel mogelijk gepropt in 3 weken en moesten (jammer genoeg) keuzes maken om sommige dingen over te slaan. Maar ik ben blij dat we veel gezien en gedaan hebben.
Weet je al een beetje hoe je reis er uit gaat zien?
ik heb men vliegtuig geboekt voor 9/10/13 voor de rest nog niets.
wij hebben een 2 jaar geleden een doorreis door Java gemaakt en een week strand op Bali (Fox reizen)
nu wil ik rond trekken en op verschillende plaatsen slapen. (Bali, Gili,Lombok en …waar het de moeite is)
ik heb een leuk adres gevonden om de eerste dagen te slapen bij Belgen Villa Adinda in Canggu (nog niet besteld)
de planning is dan naar het noorden en dan richting Lombok om zo terug naar Bali te komen.
in het noorden denk ik naar West Bali Nationaal Park te gaan, maar is dat de moeite (zo ja waar slapen)