Reisschema Bali-Gili Air tips voor verblijfplaatsen?

Hi mede reizigers!

Ik ga samen met een vriendin vanaf 25 juni tot 7 juli naar Bali en Gili Air. Aangezien we beide graag wel van het plannen zijn hebben we een schema gemaakt en zijn we nu nog opzoek naar verblijfplaatsen, iemand tips?

24-25 juni in Seminyak
26 juni in Lovina
27-30 juni in Ubud
1-3 (of 4 juli) in Gili Air
(4) 5-6 juli Sanur
7 juli naar huis.

We vinden hostels prima, maar (vooral in Seminyak) graag in een budget hotel ivm de reis. Hebben jullie tips?

Daarnaast is 2 volle dagen en 2 halve dagen Gili Air genoeg? We hoorde dat je het eiland binnen 3 uur bent rondgelopen, we willen snorkelen en aan het strand liggen… En dan naar Sanur voor onze terugvlucht of extra dag in Gili en een dagje minder in Sanur?

Thanks guys!

X Nina

Hoi Nina,

2 volle dagen is naar mijn mening in principe genoeg voor de Gili-eilanden. Er is inderdaad niet veel meer te doen dan snorkelen, aan het strand liggen en een wandel- of fietstochtje rondom het eiland. Tenzij je gaat duiken of allerlei boottochtjes wilt gaan maken is het dus genoeg en kan je de rest van je tijd inderdaad beter op Bali besteden.

Aan het einde 1 nacht in Sanur lijkt me ook voldoende. Je ziet de omgeving van Zuid-Bali aan het begin al (als je in Seminyak bent), dus Sanur alleen als plek om dichtbij het vliegveld te zijn is dan voldoende. In plaats van Sanur kun je ook kiezen voor Jimbaran met vismarkt en veel visrestaurants op het strand.

Ik heb geen tips voor hostels want ik heb in Indonesië nog nooit in een hostel geslapen. Budgethotels, bungalows, homestays, en dergelijke zijn vaak zo goedkoop dat ik nooit de noodzaak voor een hostel heb gevoeld (sowieso zijn hostels buiten Bali en Jakarta niet gangbaar).

Ik zou wel vooraf boeken trouwens, zeker voor de eerste week. 25/26 juni is het suikerfeest, en nagenoeg iedereen in Indonesië heeft vakantie van 24 juni t/m 1 juli. De meeste mensen reizen dan naar hun familie, maar velen gaan ook een deel van de week op vakantie (bijvoorbeeld naar Bali), en ook veel niet-moslims zullen op reis gaan. Het zal vast ook nog wel lukken om ter plekke iets te vinden, maar voor de zekerheid is boeken wel verstandig.

Groeten,

Erwin