Gilli eilanden

Ik ga in december eindelijk naar Bali! Ik zit te denken om een paar dagen naar de gili eilanden Trawangan te gaan.
Is het te doen alleen? Ik wil misschien maar voor 2 a 3 dagen gaan, is dit genoeg of juist te kort? Ik ben bang dat ik mij daar ga vervelen. Ik houd van snorkelen, dus dat wil daar eigenlijk ook gaan doen.
Zijn de hotels en appartementen daar erg duur?

Misschien hebben jullie nog tips waar ik niet aan gedacht heb.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes!

Ik ben een paar keer op Gili T. geweest. De eerste keer was ik alleen, wat prima te doen is (ook als vrouw).

Gili T. is een klein eiland. Een rondje om het eiland lopen (langs het strand) kost je iets meer dan een uur als je doorloopt. Wat dat betreft heb je het snel gezien, al is het ook leuk om de heuvel te klimmen en de zon onder te zien gaan achter Bali.

Ik zou ook een dagje gaan snorkelen met een glass botom boot, misschien een trip naar Lombok maken, snorkelen vanaf het strand (met name mooi in het noorden) en lekker relaxen.

Is 2-3 dagen te lang? Dat hangt er dus vanaf. Het mooie is echter dat je op Bali gewoon een retourtje naar de Gili’s kan boeken en je terugticket ter plekke kan bevestigen. Je kan dus zelf ter plekke bepalen of je een dagje langer of korter blijft. Het prijsniveau op de Gili’s ligt hoger dan op Bali.

Bedankt voor je snelle reactie! ik wist niet dat het er zo klein was! Ik denk dat ik 2 dagen naar de Gili’s ga en mocht het meevallen er voor kies langer te kunnen blijven. Glass botom boot, lijkt mij ook leuk, maar ik had gezien dat je in bali ook kan “sea walken”. Dat lijkt me iets leuker omdat je dan midden tussen de vissen loopt.

Ik heb nog nooit van ‘sea walken’ gehoord :wink:

ik denk dat dat niks voor mij is. De leukste (grotere/meer kleurrijke) vissen zitten vaak wat dieper, en dan moet je toch al snorkelen, duiken of met een bootje of daar te komen. Ik ben met de glass botomboot schildpadden en een haai tegen gekomen, dat was echt gaaf.

(Of loop je door een aquarium met vissen in gevangenschap?)

ik weet niet hoe diep je de zee ingaat met sea walken maar het ziet er wel interessant uit. Heb het zelf ook nog nooit gedaan. Zie link: Things to do in Bali Seawalker - Coral plantation, Fish feeding - Bali. - YouTube
het is gewoon in zee, ik denk dat je dit niet op Gili kunt doen. Snorkelen wil ik sowieso gaan doen

Tja. Wat moet ik zeggen…

Ik wil je de tip geven om een introductieduik te doen of echt te leren duiken, en niet gaan ‘helmduiken’/over de zeebodem te gaan lopen. EN AL HELEMAAL GEEN VISSEN VOEREN!

Het voeren van vissen is ont-zet-tend slecht voor het ecosysteem. Bepaalde vissen krijgen te veel te vreten, deze zullen zich vermeerderen (door meer jongen te krijgen of door elders weg te gaan) en als ze een keer niet gevoerd worden, worden kleinere vissen opgegeten. Deze kunnen hun populatie niet in stand houden, omdat er meer vissen verdwijnen dan je zou verwachten.

Kleine vissen zijn weer belangrijk voor onder andere het koraal, en ook voor andere grotere vissen die niet gevoerd worden. Te weinig kleine vissen tasten dus ook deze dieren aan, enz.

Daarnaast kan het voeren van vissen (=onnatuurlijk gedrag) tot agressie onder deze vissen leiden. Ze kunnen dan mensen aan gaan vallen. Bij maanvissen (uit het filmpje) kan dat weinig kwaad, maar andere vissen kunnen wel gemeen bijten of giftig zijn.

Ik raad je aan een proefdruk te nemen ipv te sea walken. Met sea walken heb je een beperkte actieradius (denk aan 10 m) je wordt daarbij gedwongen om een soort van parkoers met hekjes te volgen. Het is hierbij niet gezegd dat je vissen ziet. Daarom wordt er gevoerd om zodoende nog wat vis te zien te krijgen.
De grap is dat ik als duiker afgelopen mei eens ben gaan duiken bij zo’n sea walk parcours. Schuifelend langs het hekje zagen de deelnemers niet veel van wat net buiten het parcours aan vissen zwom. Terwijl ik over een traject van enkele honderden meters tijdens mijn duik veel meer gezien heb dan de 10 minuten die zij daar tijdens SW ooit hebben kunnen zien.

En duiken is niet eng of duur. Zeker niet in vergelijking met sea walken.
Immers met SW komen dezelfde gevaren om de hoek kijken als met duiken. Je bent immers een meter of vijf onder water…

Via Wereldwijzer app

bedankt voor jullie reacties, het wordt dus geen seawalken voor mij! :wink: Duiken wordt nu een optie en snorkelen sowieso!

Ik wens je iig een hele fijne vakantie toe op “mijn” Bali en de Gili eilandjes

Spijt zal je niet krijgen , zelf woon ik nu 14 jaar op Bali en terug naar Nederland…No Way

Maar pas op met die haaien ,ze lusten alleen meisjes /vroiwen uit Nederland en Belgie…:eten:

Hèh, Paulana. Dat schrikt onnodig af ( dat verhaal over haaien) juist fantastisch om tussen haaien te duiken.

@Dyonasia
Naast priefduiken kun je natuurlijk ook voor een brevet gaan. Dan ga je voorbereid het water in en ben je zekerder van
Wat je doet. Wees dan slim en start in de zomer in NL met je duikbrevet. Dan is het (buiten)water hier enigszins aangenaam en ben je in Indonesie geen dagen kwijt aan de cursus. Die kun je dan mooi gebruiken om mooie duiken in heerlijk warm 27-29gr warm water te maken.
Je kunt ook overwegen om een zogenaamde vakantie cursus te doen. Voordeel je leert in NL de basistechnieken on een zwembad en je duikt ter plaatse af. Nadeel de totale kosten liggen (vanzelfsprekend) hoger…

Via Wereldwijzer app

Er worden jaarlijks meer haaien door mensen gedood, dan andersom. Het meest dodelijk dier is nog altijd de mug, en die kom je onderwater niet tegen :vak02:

Hahahahahah ja ja:beef:

>>>