Mijn vriend en ik gaan 17 aug naar Bali, we beginnen en eindigen 5 nachten in Sanur, maar hebben daartussen nog 5 nachten open gelaten.
Die vijf nachten zouden we graag doorbrengen op een rustige, romantische plaats in een omgeving die qua sfeer weer anders is dan Sanur.
Ik zou graag naar de Gili’s gaan, maar slik liever geen malariapillen. Is dat dan nog een optie? Ik lees verschillende verhalen over malaria op de Gili’s en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Anders lijkt Nusa Lembongan me ook heel erg mooi. is iemand daar wel eens geweest, en hoe vond je het?
Ook Mejangan schijnt een aanrader te zijn, wie heeft ervaringen?
Ik heb 1 week op Gili Trawangan gezeten en me altijd goed ingesmeerd en geen malaria pillen geslikt. Er is daar veel meer kans om Dengue Fever te krijgen dan Malaria. Je kunt niets innemen tegen Dengu Fever dit krijg je door een prik van een vrouwtjesmug.
Van de plaatsen die je opsomt is Gili’s diegene met de meeste faciliteiten, en hier is ook het meest te doen. Ook zijn er de meeste mensen te vinden
Ik vind de Gili’s erg leuk/ Veel kleinschalige guesthouses, leuke restaurantjes op het strand, en heerlijk snorkelen en duiken.
Ik heb voor de Gili’s nooit malariapillen genomen, wel heb ik me alijd goed ingesmeerd met DEET en 's avonds bedekkende kleren aan getrokken. Zeker voor een verblijf van maar een paar dagen is dat over het algemeen best voldoende, aangezien malaria op de Gili’s bijna niet voorkomt.
Thanx voor de reacties! Wat we willen: lekker relaxen, mooi strand, beetje snorkelen, natuur bekijken, rondstruinen door dorpjes, 's avonds lekker eten… geen partygangers, gewoon genieten!
Ik ben ook geen feestbeest en vind Gili dat ook niet ik vond het heerlijk relax en wij zaten in Scallywags en we hadden een dvd player waardoor we vaak in de avond een filmpje keken. Ze hebben een bibliotheek vol met dvd’s die je mag lenen.
Al eens gedacht aan het Balinses eilandje Nusa Penida? Hier komen bijna geen toeristen, gewoon omdat er geen hotelakkomodatie is en restaurant voorzieningen, maar het eiland heeft nog wel het pure karakter, met prachtige bounty-achtige strandjes, waar de palmbomen doorgroeien tot op het strand, zonder handelaren!! En dit is een leuk adresje, hier logeer ik altijd een paar dagen, wanneer ik weer naar BAli ga. Mail me maar als je nog meer informatie wilt.
Hans
Ik zou zelf naar Nusa Lembongan gaan, het risico om malaria te krijgen, hoe klein ook zou ik niet willen nemen. En als je wel wilt gaan zou ik zeker malariapillen slikken. Wij gaan zelf in oktober, gaan nog even bekijken hoe we dat gaan doen.
Op Gili air is trouwens alleen maar zout water, ook onder de douche en in het zwembad…