Gili trawangan of nusa lembongan

Over 5 weken is het zover en gaan we voor 3 weken naar Sumatra, Java en Bali. Voor Bali zijn we nog naar een accommodatie aan het kijken en willen wellicht naar 1 van bovengenoemde eilanden. Ik heb gelezen dat je hier mooi kunt snorkelen en schildpadden kunt tegenkomen? Via 333travel kun je kiezen uit 2 pakketten. Nusa 3 dagen en Gili 4 dagen. Welk eiland is het leukste?

3 weken voor Sumatra, Java en Bali ?!?! Wat een gehaast.

Als je schildpadden wilt zien, dan hoef je niet perse naar een van de eilanden. Zowel in Kuta als in Nusa Dua zijn conservatieprojecten waar je schildpadden kan zien. Wil je schildpadden zien tijdens het snorkelen, dan heb je de meeste kans bij Menjangan (noord Bali) of bij de Gili eilanden.

Ik heb zelf bij Nusa Penida geen schildpad gezien, maar in theorie zouden ze ook daar moeten zitten.

Ik heb op Gili air het mooist gesnorkeld en schilpadden gezien.

Veel plezier in Indonesie!

Nusa Ceningan is bekend om de schildpadden ( gelukkig is er toezicht op dit eilandje dicht bij Denpasar )

De Gili Islands zijn bekend om de Schildpadden. Zeker rond Gili Meno zal je er veel moeten zien…

En is dat vanaf Gili trawangan makkelijk te bereiken?

Wat zijn verder de verschillen tussen Gili en Nusa want ze klinken beide wel leuk, maar ik kan niet ontdekken waarom men kiest voor Gili of Nusa.

Wat zoek je? Dan kunnen mensen specifieker informatie geven.

Gili is kleiner, maar er zijn meer toeristen. Veel lounge tentjes, lekker eten en drinken, niet heel goedkoop. Mooie stranden, geen verkeer.

Op Nusa Lembongan is wel verkeer, kun je een brommertje huren, en ben je niet binnen 1,5 uur het eiland rond (te voet).

Ik heb een halfjaar op Lombok gewoond en daar regelmatig gedoken in de buurt van Gili Trawangan (ligt direct langs Gili Meno en Gili Air, dus dezelfde zee) en ben daar ook regelmatig grote schildpadden tegengekomen! Ik vind zelf Gili Trawangan het leukst van de 3.

Afgelopen september zijn we op beide plaatsen een aantal dagen geweest, je kunt er op beide plaatsen goed duiken en snorkelen, prachtige onderwater wereld. Wij hebben alleen gesnorkeld, maar veel mensen gesproken die het duiken bij Lembognan mooier vonden dan op Gili, daar is veel koraal beschadigd. Wel kun je op de Gili eilanden schildpadden tegen komen, rondom Trawangan zagen we elke dag bij het snorkelen wel een paar schildpadden, op Lembognan niet.

Beide eilanden vond ik enorm mooi, de verschillen? Ik weet niet waar jullie nog meer van houden, Gili eilanden zijn enorm klein,veeeel toeristen, overal druk, buiten de onderwaterwereld kun je op gili zonnen, zwemmen, een rondje om het eiland fietsen, niet veel te zien behalve de prachtige zee en her en der een strandtentje, je hebt veel restaurants en barretjes en een druk nachtleven (ik praat over Gili Trawangan) Op Nusa lembognan kun je leuk met de scooter naar kleine dorpjes, mangrove, tempeltjes, etc. Je hebt er meer te doen en komt ook echt op prachtige rustige plaatsen. Dat vonden wij de verschillen, succes met kiezen!

Het hangt er echt vanaf waar je van houdt. Op Gili Trawangan idd. veel touristen, drukte, uitgaan etc. Op de andere 2 Gili-eilanden is het veel rustiger. Ik heb o.a. de Gili-exploretour gedaan van peramatours waarbij je bij alle 3 de Gili-eilanden ging snorkelen. Ik vond trawaran het minst mooi. Veel dode, grijze stukken enzo. Hoe het zit bij nusa lembongan weet ik niet. Dat hoop ik mee te maken komende keer (dec/febr) Dan kan ik daar pas wat over zeggen. Maar ik hoop mooi. Het mooist tot nu toe vond ik het snorkelen bij Gili Kondo (Perama Island want die onderhouden het koraal etc daar)

Pritilingrid,
Hoe was je reis op Nusa Lembongan afgelopen december? Ik ga er komende zomer heen en twijfel om deze plek te bezoeken.

goh ik dacht hier eruit te geraken welke eilanden we zouden gaan doen , maar deze maakt het nog moeilyker , ben in okt naar gili trawangan geweest en had dadelyk spyt dat ik dit had gedaan zonder overnachting , nu willen we graag weer gaan evt een paar dagen sanur en dan eilandhoppen, telkens met minstens 2A3 overnachtingen , zoek ook naar een leuk hotel aan het strand , dus alle tips welkom !!! mn vriendin wil heel graag duiken dus beter ineens de mooiste plaats zo kan ze evt op de andere eilanden snorkelen , ps hebben 14d terplaatse te verdelen, maar zou toch ook graag min 4 d sanur doen

The Beach House Resort op Gili Trawangan is een goed en gezellig resort met zwembad en een keuze uit verschillende kamer/bungalow types.

1 like