Mooie eilandjes rondom Bali.

Ik ben opzoek naar andere leuke mooie eilandjes rondom Bali, ik lees veel dat de Gilli’s steeds minder worden.
vandaar ik wat anders zoek. Wel een soort bounty eiland.
wie heeft er tips?

Gr Mariska

Wil je perse naar een ander eiland of gewoon een mooi (en verlaten) strand? Wil je vooral niks doen of moeten er ook barretjes en restaurantjes zijn?

Nusa Penida is een optie, op Bali vind ik Amed leuk en als je weg wilt van alle toeristen is Yeh Gangga een aanrader.

1 like

Nusa Lembongan is mooi. Zorg wel dat je genoeg cash bij je hebt want je kan daar geen geld uit de automaat halen. Als je naar de gilis wil, kies dan voor Gili Air, het kleinste eilandje. Daar is geen motor verkeer.

1 like

Topic even verplaatst naar het Bali Reiscafé, hier is het meer op zijn plek.

1 like

Op alle Gili’s rijden geen auto’s. (Toen ik er de laatste keer was ook geen brommers, maar misschien is dat inmiddels veranderd?)

Ja het liefste willen we wel naar een ander eiland voor ±3 nachtjes. Vooral om te relaxen, wat zwemmen en een lekker drankje op het strand. Een barretje/ restaurantje willen we dan er ook wel bij hebben.

Heb geen idee hoe je deze topic moet verplaatsen moet deze forum nog wat ontdekken:teeth:

Je kan niet zelf berichten verplaatsen. Het bericht staat nu goed.

Als je vanuit Bali naar een andere eiland met strand wilt zijn de Gili eilanden, Nusa Penida of Lombok (Sengigi, Kuta) de meest logische keus omdat dit dichtbij is.

Juist omdat dit dichtbij is komen er best veel reizigers.

Wil je weg van het toerisme dan zijn de kleine eilanden voor de kust van Flores best een aanrader, of Alor, Pulau Weh of Raja Ampat. Hier gaan echter vanuit Bali geen directe vluchten heen en ben je minstens een dag kwijt om er te komen. Aangezien Bali ook stranden heeft met een bar waar je kan relaxen zou ik zelf niet zo ver reizen. Strand is strand :slight_smile: (bij wijze van spreken)

Ik weet niet welk seizoen je gaat, maar juni-sept is het drukst.

we zouden in eerste instantie ook naar de Gili eilanden alleen ik lees daar veel negatieve reacties over vandaar ik opzoek ben naar een ander mooi eiland. Misschien moet je het zelf eerst ook zien voordat je kan oordelen we moeten maar even kijken wat slim is. we gaan van 20 aug tot 9 sep. We hebben niks geboekt is het aan te raden om als we eventueel toch naar de Gili eilanden gaan het van te voren te boeken of kunnen we het er op gokken?

Ook Amed ziet er mooi uit denk dat we daar ook een kijkje gaan nemen.

bedankt voor je snelle reactie!

Beste maris,

De gilli eilandjes zijn in die periode bomvol vorig jaar geweest laatste week augustus niets maar dan ook niets.
Uiteindelijk Scally was geboekt in trawangan duur niet normaal.
En eerlijk trawangan nooit meer. Prachtige blauwe zee en wit strand dat wel.
Amed is geweldig rustig ook veel warmer maar je kunt er heerlijk met de scooter rondtoeren super.
Leuke knusse plaats met super aardige mensen.
Veel reisplezier.

Als ik op Bali ben ga ik zelf altijd enkele dagen naar Nusa Penida, je vindt hier nog de rust, het authentieke Bali, een heel bijzonder en primitief bergachtig binnenland, paradijselijke verlate strandjes en nauwelijks commercie. Het is gemakkelijk te bereiken vanuit Sanur met een privé boot of met de ferry vanaf Padangbai.
Vanuit Nusa Penida kun je gemakkelijk een bootje charteren om naar de andere twee eilandjes te gaan: Ceningan en Lembongan, allebei ook de moeite waard.
Op Nusa Penida vind je slechts één hotel (Ring Sameton Inn). Op de site van Actief in de Tropen vind je hier meer informatie over dit eiland en mogelijkheden (zelfs het overnachten bij lokalen).
Wil je wat meer weten, dan mag je mij wel mailen.
Hans

Op geen van de Gili’s is motorverkeer. Desalniettemin GT mijden!

Nusa Lembongan vond ik zelf heel erg fijn. Mijn vriend heeft er gedoken en we hebben er heerlijk kunnen rondscooteren. De stranden zijn er mooi maar zwemmen is er een beetje lastig.

Wij verbleven ook op Gili Air. Klein, rustig en een welkome afwisseling na het drukke Ubud. Geen motorverkeer inderdaad, alleen paard en wagen en fietsen. Wij verbleven er begin juni en toen was het relatief rustig. We vonden het voor ons budget (25 - 35 euro per nacht) wel lastig om een ‘ok’ hotel te vinden. Het meeste was al uitverkocht en uiteindelijk kwamen we uit bij een relatief slecht hotel met veel kieren en gaten in het huisje (en dus veel overlast van mosquitoes!). Gili Air is perfect voor 3 daagjes ofzo. Mooie stranden. En mijn vriend vond het duiken er FANTASTISCH! Hij heeft al heel veel gedoken maar hier zag hij bizar grote schildpadden. Ook een haai gezien.

Verder vergeet het schiereiland op Bali niet (de regio van Uluwatu). Wij vonden het er fantastisch! Mooie stranden (Bingin, Balangan, Dreamland, Padang Padang) en het is er relatief rustig zeker in vergelijking met Jimbaran/Kuta/Seminyak/Ubud. Wij hebben hier echt oprecht genoten.