Bali strand en duiken!!!!

Augustus gaan we een rondreis door Java en Bali maken. Nu staat de route op grote lijnen vast. We willen de reis eindigen bij een mooi rustig strand op bali waar je ook goed kan duiken, hiernaar ben ik dus op zoek.

Als ik alles op een rijtje zet kom ik eigenlijk uit op 2 plaatsen Sanur en het eiland Nusa Lembogan (puur op basis van boeken e.d.). Kuta lijkt me te druk, en het duiken schijnt er niet super te zijn, en op bijvoorbeeld lovina zijn weer vulkaanstranden.

Klopt het dat Sanur en Nusa Lemobongan echt mooie stranden hebben? Ik kan er heel weinig foto’s e.d. over vinden. Zijn er nog andere stranden op bali die mooier zijn? Waar ook goed gedoken kan worden?

bedankt voor de info!

Groeten
Ed

Over een aantal weken kan ik je erover vertellen, komende donderdag vlieg ik via Hong Kong naar Bali. En begin juni weer terug!

En ik ga ook zeker duiken, ik heb al mijn open water, wie weet ook nog mijn advanced halen, lijkt me wel echt super!!!

Als je nog mensen weet die er ook over een week zitten, let me know!

Groetjes Wieke

Ed,

Bali is relaxed, maar als je mooi en rustig strand wil hebben, zou je ook kunnen overwegen om met de ferry over te steken naar Lombok, Sengigi. Sengigi zelf is al prima strand verblijf, maar voor de kust van Sengigi liggen de Gili’s. Erg mooie witte stranden en azuur-blauwe zee, en prima om te snorkelen. Duiken kan ik je helaas niet over informeren, maar gezien het aantal duikscholen op Gili Trawahan denk ik dat dat wel snor zit. Trawahan, heet grootste van de drie, staat bekend als het party-island, maar is naar mijn mening nog erg relaxed. De andere twee zijn heel rustig, beetje Robinson Crusoë gevoel. Ik moet wel zeggen dat het even geleden is dat ik er ben geweest, maar L-P en internet zullen je zeker verder helpen.

Mzzl,

P-F :RockOn:

Gili eilandjes hebben we overwogen. Echter kost het ons minstens 2 keer een dag om er te komen. Dit gaat natuurlijk weer van onze vakantietijd af. En je moet voor Lombok en dus denk ik ook voor de Gili eilandjes malaria tabletten slikken. En daar hebben we voor een paar dagen strand niet zo’n zin in.

Vanuit Amed, aan de noord-oost kust van Bali, vaar je in minder dan 3 uur met een lokale vissersboot naar de Gili’s. Dat regelen wij voor je, en vele gasten zijn je al voor gegaan. Kom dus eerst een verblijven en duiken bij ons in Amed, en reis dan door. Meer info op www.bayucottages.com

Amed is zeker de moeite waard om te duiken, erg mooi bij het japanse wrak (of door de japanners tot zinken gebracht??) heeel veel mooie flora en fauna. In Kuta heb ik gesurfd, als je dat leuk vindt, is het daar erg geschikt. Maar inderdaad veel toerisme en drukte op het strand, ik vond het niet erg voor een paar dagen. Zeker als daarna via Ubud naar Amed gaat, is Amed het tegenovergestelde. Dit zijn de plekken die ik heb gezien op Bali. Ben daarna doorgereisd naar Lombok en Gili. (zonder malaria trouwens , wel voor gezorgd dat ik niet in de jungle terecht kom, tot nu toe heb ik nergens last van). Lokale bevolking zegt dat malaria alleen in de vieze steden als jakarta voorkomt en in de jungle.

En ik heb zelf een week op Gili Trawangan doorgebracht (er is geen malaria volgens alle (lokale) mensen die ik heb gesproken, er is ook geen jungle of viezigheid). En het is zeker de moeite waard om heen te gaan, ik zou zo weer terug gaan. Echt een klein paradijsje. Zeker als je in minder drie uur heen kan. Op Gili heb ik mijn advanced gehaald, duikschool Mantan Dive, deze heeft ook een nederlandse instructeur Jordi, dat maakt het allemaal net iets makkelijker (zeker bij een cursus). Gili is voor de rest erg gemoedelijk, relaxed, rondje eiland lopen kan in twee uurtjes zonder een handje vol mensen tegen te komen.

En Bayu cottages is idd een perfecte plaats om te verblijven! Echt heel mooi.

Bij sanur heb je een zgn. ‘schildpaddeneiland’, erg mooi! Je moet t maar aan die locals daar vragen, die weten wel wat je bedoelt.