Nusa Lembongan vs Nusa Penida (rondreis indonesie)

Beste Forumleden,

Wij gaan voor het eerste een rondreis maken in Indonesie.
Wij hebben gekozen voor de Eilanden Sumatra(1week), Bali(1,5 week) en Gili air (4 dagen).

Nu zijn ziet de reis in Bali er als volgt uit:
Vlucht bali - Sanur
Sanur
Sanur
Sanur - Ubud
Ubud
Ubud - Lovina
Lovina
Lovina - Sidemen
Sidemen
Sidemen - Boot richting Gili

Nu zitten wij in twijfel over de Nusa eilanden. In 1 van de volle dagen in Sanur wouden wij een dag trip gaan maken naar 1 van de Nusa eilanden.
Ze hebben allemaal wat moois, maar wat adviseren jullie voor een volledige dag trip.
En is een combinatie snorkelen en het eiland verkennen goed te doen ?
Moeten wij dit met een tour doen ? of kunnen wij de boot pakken om vervolgens vanaf daar alles te regelen ?

Met vriendelijke groet,
Henk

Nusa eilanden, eh, Nusa betekent “eiland”. Ik ken Penida niet. maar ik ben net terug waarbij we 4 volle dagen op Lembongan zaten (sunset Coin bij Sandy bay) en ik kan je dat echt van harte aanbevelen. Ik zou wel wat keuzes maken als ik je schema zie. Wat wil je gaan doen op de plekken die je noemt? Gili moet prachtig zijn maar je kunt er ook stranden als het weer te slecht is om te varen. Dan gaat je schema mooi de mist in. (en mis je wellicht je terugvlucht, dus plan dat niet op het einde of hou genoeg speling)

@ Summersun, hartelijk dank voor je reactie.
Het schema is inderdaad krap, omdat wij maar 1,5 week in bali hebben en toch zo veel mogelijk willen zien.
Wij horen nu steeds meer mooie dingen over Nusa Lembongan, dus wij gaan hoogst waarschijnlijk dit eiland kiezen. Op internet heb ik al meerdere dag tochten gezien met 3 verschillende snorkel locaties. Heb jij hier nog tips voor ?

Qua keuzes op plekken hebben wij veel dingen in kaart en is veel voor de hand liggend. Het is alleen nog die 2 dagen in Sanur, hoe wij dit gaan combineren met de Tanah Lot Temple, Uluwatu + omgeving en een uitstap naar Nusa Lembongan. Hier zouden wij inderdaad keuzes in moeten gaan maken.

Ja het is idd vaak het “niet maken” van keuzes die ertoe leiden dat je alles nèt niet goed of leuk beleeft. Snorkel lokaties heb ik niet direkt een tip voor maar boek er gewoon een. Ze gaan allemaal wel ergens heen en manta bay kennen ze allemaal.