Welk eiland heeft de mooiste stranden?

hallo allemaal,

Ik wil misschien naar griekenland in de zomer, maar ik weet niet zo goed waarheen.
Ik ben nu 5 jaar achter elkaar op kreta geweest en wil nu eens wat anders.
Waar in griekeland vind ik de mooiste stranden? Niet te massaal, mooi (zo licht mogelijk) zand en een zandbodem in zee.

Ik dacht zelf aan Zakynthos?

Thanks

Elk eiland heeft mooie stranden, maar wat ik persoonlijk erg mooi vond was Karfas op Chios, niet te toeristisch en als je met een auto erop uit trekt kom je echt op de mooiste plekjes en baaitjes!

Ook Parga op het vasteland van Griekenland is een aanrader!

Succes

heyy!

Mijn vriend woont in Athene-Glyfada, en ik vroeg hem laatst dezelfde vraag :wink:
Hij zei dat als je naar een echt mooi grieks eiland wil, je naar Mykonos moet gaan,
En Zakynthos is ook een aanrader, die is iets meer natuurgericht.
(maar die had je zelf ook al gevonden)
Heel veel Succes nog!

Groetjes Marleen

dag

mooie kleine stranden op milos
authendieke griekse restaurants op het strand ,alleen met griekse toeristen het eten perfect , en niet duur
mooie stranden anti-paros , en paros ,
veel plezier

Stranden bij Parga zijn ongelooflijk mooi en echt ZAND dit vind je niet snel in griekenland…
Ook lefkas heeft mooie en rustige stranden, het is wel errug rustig

de meeste stranden in Griekenenland hebben kiezels/keien .
ben je op zoek naar mooie zandstranden dan vind je die op de eilanden van de Cycladen bev; het Aigiali strand in Amorgos, het Mylopotamos strand op Ios , prachtige grote zandstranden (met zelfs duinen) vind je aan de zuidwestkant van Naxos , hier is het lange zandstrand van Kastraki ideaal om romantische strandwandelingen te maken!
om er dus maar enkele te noemen …

Leros,ben daar een paar keer geweest en ga het zeker weer bezoeken.

Hier wat informatie.

Hoi,

Ik ontdek de Griekse Archipel al jaren met eigen rubberboot en soms wat uitbundige mede reisgenoten…

Evvia, Sporades Islands , Pilio coastlines etc …het wemelt er van de prachtige verlaten stranden en baaien , waar soms geen kip te vinden is …

Hier de link oproep: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=48521
Impressie foto’s : http://www.wereldwijzer.nl/album.php?albumid=250

Verleg je grenzen …

Groetjes veel succes
Alex

mmmm… ja kon niks vinden zo snel en wilde toch weer s boeken, ben een echte kreta fan…
Volgend jaar eens kijken naar jullie tips!!

Nu toch mr Turkije… maja ook leuk!!

Thanks

nou wij hebben elk eiland gehad en wil je echt nog het ouderwetse griekenland hebben moet je echt eens naar thassos gaan. het is wel met de boot over ,maar de meeuwen vergezellen je en ook het manouvreren van de bussen en auto op het schip is al super gaaf om te zien.
mocht je nog meer willen weten of foto’s wil hebben hoor ik het wel.