Waar moeten we heen?

Ik ben me er van bewust dat er hier waarschijnlijk al een heleboel onderwerpen over geopend zijn, maar ik wil graag een centraal topic voor mijn vraag.

Ik en mijn vriendin willen eind augustus waarschijnlijk naar Griekenland op vakantie. Alleen hebben we geen idee naar welk eiland we willen, we zijn nog nooit in Griekenland geweest. We hebben een aantal wensen, hieronder een lijstje:

• Zandstrand.
  • Gezellig plaatsje, geen massatoerisme zoals bijvoorbeeld Chersonissos, maar wat kleinschaliger of in de buurt bij een toeristische plaats. Zodat we daar wel een keer uit kunnen gaan bijvoorbeeld. Liefst een gezellige boulevard met restaurantjes en winkeltjes.
  • Ik zelf hou van snorkelen, dus ik zou dat in Griekenland ook graag doen.
  • Het eiland moet ook natuur te bieden hebben om bijvoorbeeld te wandelen, fietsen of een scooter te huren en lekker te touren.
  • Wellicht dat we uitstapjes willen maken naar andere eilanden (of misschien wel Turkije als we daarbij in de buurt terecht komen), dus het eiland moet wel verbindingen hebben met andere interessante eilanden. Dit is alleen als we op 1 eiland blijven, we denken er ook aan om misschien op verschillende eilanden te verblijven, een aantal dagen per eiland.

Zelf zat ik te denken aan Zakynthos. Daar heb je volgens mij wel mooie stranden met goede plekken om te snorkelen. Ik weet alleen niet of er genoeg vertier is. Maar alle tips zijn uiteraard welkom!

Tigaki (Kos). Tigaki is niet toeristisch, althans, er is geen massatoerisme. Het is een klein plaatsje met een mooi, lang zandstrand. Kos is een leuk eiland om rond te rijden met een scooter. Vanaf Kos is het mogelijk om naar verschillende eilanden te gaan, zoals bijvoorbeeld Nisyros. Nisyros is het vulkaaneiland en hier heb je de mogelijkheid om op de slapende vulkaan te lopen. Interessant om eens te zien. Er zijn nog meer excursies naar verschillende eilanden, maar hier heb ik geen ervaring mee. Je hebt ook de mogelijkheid om een dagje naar Turkije (Bodrum) te gaan. Je gaat vanaf Kos-stad met een draagvleugelboot, dit duurt ongeveer een half uur.

Zakynthos is een mooi eiland, hier ben ik zelf ook geweest. Het snorkelen is op Zakynthos wellicht leuker, maar over het algemeen is Kos mij een stuk beter bevallen. Van alle Griekse eilanden waar ik ben geweest, was Kos de favoriet.