Hoi Allemaal!
Wij gaan met zijn 4en naar Griekenland (2 stelletjes) eind augustus 13 dagen, alleen weten we niet goed waarheen, we zijn al naar kreta, chersonissos, rhodos, kos, corfu, athene geweest. We dachten eigenlijk een beetje aan Zakynthos, misschien heeft iemand anders een leuker idee en een leuk hotel?
We gaan voor de rust, strand en ook om wat te zien.
Alvast bedankt!
hoi,
Als je wat rust wilt, maar ook wat wilt zien dan zou ik je het eiland Chios aanraden. Hotel Golden Sand in Karfas is echt een aanrader. Gelijk aan het strand en een leuke niet al te druk plaatsje om s avonds nog lekker een borrel te drinken. Op dit eiland vind je echt nog het oude Griekenland, vooral als je het noorden van het eiland neemt.
Ook kan ik je Samos aanraden en dan het plaatsje Kokkari. Is echt een aanrader. Helaas zat ik toen niet daar, dus een hotel aanraden wordt heel lastig. Ook Samos heeft heel veel te bieden qua cultuur maar ook prachtige stranden en baaien.
Succes.
Groet Karin
We willen toch niet naar Zakynthos en Thassos leek ons ook wel wat, maar nu hoorde we dat je met een veerboot daar naartoe moet en dat eiland erg klein is?
We willen waarschijnlijk toch naar het vasteland toe, maar weten nog steeds niet waarheen, vandaar dat we van het weekend maar eens rond de tafel gaan zitten en gaan brainstormen, want ooit moeten we er toch uitkomen…
Ideeën zijn altijd welkom!
PARGA, superleuk, geen eiland maar toch.
Lekker eten leuke winkels veel sfeer en prachtige natuur!!
Was echt een topper…voelde ook nog grieks
Santorini!!! Misschien is het eiland wat klein om er 13 dagen echt te verblijven.
Maar het is er super!! Hotel hermes is zeker aan te raden!! Ben er zelf twee keer geweest en vond het geweldig daar.
Santorini is idd een heel mooi eiland. Daar moet je gewoon een keer geweest zijn als je Griekenlandganger bent.
Je kan ook gaan eilandhoppen, dan kies je zelf een paar eilanden uit :idea:
Eilandjes; Lesbos en Chios! Hebben mijn hartje gestolen
Absolute rust op Limnos…
Peleponesos heb ik ook al gedaan…
Parga heeft ons hart gestolen! 2 weken geweest geen moment verveeld! veel mooie stranden(fijn kiezel), schitterende baaien, je kan een boottrip maken naar de eilanden paxos en anti-paxos, zeer zeker de moeite waard! dolfijnen voor je boot, zwemmen door grotten en je wanen in de blue lagoon en verder volop genieten van de schitterende omgeving!
Voor de rest is Parga te omschrijven als een zeer knusse en gezellige plaats met vele heerlijke restaurants en leuke winkelstraatjes waar je volop kan genieten van prachtige eilandjes die voor de kust liggen en waar de mensen uiterst vriendelijk zijn!! Wij zullen Parga in ieder geval nooit meer vergeten!
We zijn ook in de Peloponesos geweest 1 week in Stoupa en 1 week in Kardamili 6 km bij elkaar vandaan, ook erg mooi daar! Schitterend om rond te touren in een auto, vele mooie bergpassen en zeer veel varierende landschappen en bouwstijlen, zeer byzonder! Stoupa heerlijke zandstranden, Kardamili alleen rots en grove kiezel stranden maar wel een zeer autenthiek grieks dorpje! maar ik zou er geen 2 weken willen zitten, in Stoupa daarintegen, wel omdat je daar echt geweldige zandstranden hebt waar je nog honderden meters de zee in kan lopen en nog steeds maar tot je knieen in het water staat, fantastisch gewoon! En ook de helderheid van het water niet te vergeten! ook prima restaurants daar!
Wat je ook kiest ik wens je een hele fijne vakantie!
m.v.g. Sovadi
Ben het eens met de bovenstaande reacties.
Santorini is een spot waar je echt eens geweest moet zijn. Mooiste stranden, helder water enz enz.
Als ik kijk naar jullie ‘Griekenland verleden’ dan zie ik dat vooral de touristische plekjes bij jullie in trek zijn. Als je dan toch een keer voor de rust en de stranden gaat moet je zeker langs santorini.
Alvast een fijne vakantie !
Beste Rene,
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.
Groetjes,
Vanessa
Corfu is geweldig! Wij hebben in Sidari Village gezeten. Supergoed hotel (appartementen, all inclusive), lekker eten en een fantastische natuur op het eiland.
Hoe is Sidari? Ik heb begrepen dat er een plaatsje op Corfu is waar ze al die dronken Engelse toeristen verstoppen. Is dat toevallig Sidari?
Rhodos is ook een geweldig leuk en mooi eiland
Klopt
Ik vond Rhodos geweldig. Je moet er alleen wel op letten dat het er soms hard kan waaien en je dan aan de goeie kant van het eiland zit (uit de wind).
Een auto huren in Athene en de peleponessos doorrijden is ook erg leuk. Je komt ontzettend leuke plekken tegen. Vooral Nafplio! De auto huren via easycar is ook niet heel duur, althans toen!
MVG,
Derreck