Advies nodig

Halloow,

Ik ben van plan om in de zomer naar Griekenland te gaan.
Ik heb gekeken naar Kreta, Kos, Cheronissos en Corfu maar ik kan geen keuze maken, en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven…

Ik ga samen met mijn vriend en we willen het liefst 2 weken gaan. We hoeven niet perse op 1 plek te zitten (willen ook wel rondtrekken evt.) en houden van cultuur, natuur en gezelligheid.
We willen dan ook veel dingen zien en een avondje stappen enzo… We zitten het liefst in een appartement.

Wie kan mij aub tips geven, dat maakt het voor mij wat makkelijker!

iig alvast bedankt!!!

Groetjes

Heej Ellen,
Heb je ook aan Rhodos gedacht? Ik ben zelf ook op Kreta geweest (ook rondgetrokken), maar ik vond Rhodos veel leuker en vooral voor twee weken. Ik zat in Rhodos stad, waar je goed kunt stappen, lekker van de zon kunt genieten en veel cultuur (oude stad). Op Kreta ben ik in Sitia geweest, Chersonissos en Iraklion, maar ik was niet zo onder de indruk. Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar volgens mij als ik op Kreta komt voor het hoogseizon is er niet zoveel te doen, dit is op Rhodos minder het geval.
Kos is trouwens erg klein, misschien een beetje te klein voor 2 weken. Corfu ben ik niet geweest, maar lijkt me wel erg mooi. En groot!
Ik hoop dat ik je niet nog meer aan het twijfelen hebt gemaakt en dat je iets met de info kunt.
Groetjes Lotte

Hoi Ellen,

Ikzelf ben 2 keer naar Kreta geweest, een keer Kos en Rhodos en ik heb een aantal maanden gewoond en gewerkt op Zakynthos.

Deze eilanden zijn niet met elkaar te vergelijken. Zakynthos heeft mijn hart gestolen, maar daar heb ik zo mijn redenen voor. Het eiland heeft prachtige natuur, leuke plaatsjes, maar weinig cultuur. Dit vanwege de vele aardbevingen in de geschiedenis.

Voor vakantie vond ik Kos minder. Daar kreeg ik niet echt het “griekenland-gevoel”. De stranden zijn wel mooi en in Kos-stad kun je goed uitgaan. wat ik ook heel leuk vond daar was de boottocht vanuit de haven met een houten zeilschip. Cultuur genoeg.

Rhodos was prachtig, vooral zijn mooie oude stad. Veel cultuur te vinden op Rhodos. Bijv. Lindos met haar Acropolis die je te voet of gedeeltelijk met een ezeltje kunt bezoeken. Het eilandje Symi is ook een bezoekje waard. Je kunt vanuit Rhodos en Kos ook een dagje naar Turkije.

Kreta is heel veelzijdig en is zeker ook buiten het hoogseizoen levendig.
Ga niet naar Chersonissos zelf, maar ga naar een andere plaats of iets buiten het centrum. Als je twee weken gaat, vind ik kreta heel geschikt. Kleinere eilanden heb je vaak binnen een week wel gezien. Een aanrader is een poaar dagen een auto huren en op die manier het eiland verkennen. Ze zuidkust is heeft hele mooie baaien.

Verder geldt voor de eilanden aan de westelijke kant van griekenland dat deze veel groener zijn in de lente, zomer en herfst, dan de andere eilanden. Ik ben in okt. in rhodos geweest en vond het jammer dat alles er zo dor uitzag.

Als ik naar jullie wensen kijk, zou ik voor Kreta (Rethymnon, Malia, Koutouloufari of Piskopiano) of Rhodos (Rhodos-stad) kiezen.

Gr. Ingie

heej!

Bedankt voor jullie reactie!