Hallo even een vraag, wij zijn nog nooit in Griekenland geweest hoewel wij drie maal per jaar een reis maken en willen nu met de crisis graag in Europa blijven bij onze volgende vakantie’s.Maar het probleem is wij weten niet waar;wij willen 5 oktober gaan en ik heb een paar leuke hotels gevonden in volgende plaatsen Kos-stad/Psalid ,Kreta, Stalis en kreta centraal amoudara en dan nog één in rhodos kiotari.Natuurlijk heb ik de beschrijving van deze plaatsen gelezen naar weet totaal niets van de temperatuur die ik kan verwachten in oktober.Wil nu graag een mooie streek die indruk maakt op mijn man zodat we de komende jaren vaker Griekenland gaan bezoeken.in ieder geval hoop ik hier iets wijzer te worden.Graag zou ik ook weten hoe de temperatuur is in april voor onze voorjaarsvakantie.
Hallo Dia,
Het hangt toch helemaal af van wat jullie leuk vinden, hou je van drukte, steden, natuurschoon enz.
Kos is een vlak eiland, fijn om te fietsen, Kreta heeft een prachtig binnenland en leuke dorpjes, Het noorden is een stuk toeristischer dan het westen en zuiden.
Een prachtig gebied is op het vaste land en dan vooral het noordelijk binnenland, Zagoria en Epiros, authentiek, maar ook afgelegen.
Elk eiland heeft iets speciaals en eigens.
Het weer in oktober moet je echt afwachten, maar heel warm is het dan niet meer, september heeft dan net iets meer.
Maar Griekenland is een fantastisch land met hele vriendelijke mensen en zeker in de wat afgelegener gebieden hard werken om het je naar de zin te maken.
Alvast een goede voorbereiding en veel plezier. Henria
Ik ben zelf erg vaak op het eiland Kos geweest, dus ik kan je er genoeg over vertellen, mocht je daar interesse in hebben.
Jullie willen op 5 oktober vertrekken zeg je, maar houdt er dan wel rekening mee dat het seizoen op zijn eind loopt/is. Het kan zijn dat er restaurants en winkeltjes zijn die al gesloten zijn.
Op dit monent heeft het hotel Kipriotis Maris Suites Kos-stad/Psalid onze voorkeur samen metAtlantica Club Porto Bello Beach in Kos Kardamena, dus zou het heel leuk zijn als je iets meer kan vertellen over deze plaatsen.
Ook voor april zou ik in Griekenland willen blijven.Ben helemaal geen Turkije fan en hoop dus dat Griekenland anders is.
In ieder geval bedankt voor de informatie.
Kipriotis Maris Suites is prachtig. Je zit redelijk dichtbij (±5 km) het centrum van Kos stad, dus je zou eventueel fietsen kunnen huren. Fietsen op Kos is geheel veilig, controleer alleen wel of je licht het doet. Verder zijn er ook gewoon fietspaden.
Het strand is redelijk, maar ik weet niet of je echt voor het strand gaat, of voor het zwembad. Mocht je voor het strand gaan, dan zou ik ook eens naar Tigaki kijken, want Tigaki Beach is een prachtig zandstrand. Wel zal het in oktober heel rustig zijn in Tigaki, dus misschien is dit meer een optie voor een eventuele volgende keer.
In Psalidi zelf is er voor de rest niets, maar aangezien Kipriotis All Inclusive is, neem ik aan dat jullie niet vaak het terrein zullen verlaten.
Kardamena is een leuke plaats, met mooi strand, maar deels met rots. Verder komen er voornamelijk Engelse toeristen. Verder is Kardamena wel een leuk dorpje, maar ook echt veel is er niet in de buurt. Kos-Stad is gewoon echt de hoofdstad, met de meeste barretjes en restaurantjes.
Als tip: 8 km van Psalidi heb je de warmwaterbron van Kos (Embros Thermae). Je volgt de kustweg de bergen in, tot je niet verder kan, en dan heb je een afdaling die je naar de warmwaterbron brengt. Erg leuk om eens te zien, te voelen en te ruiken.
Mocht je nog meer vragen hebben, stel gerust! Je kunt ook altijd een privé berichtje sturen.
En ja, Griekenland is zeer zeker anders dan Turkije!
Hoi,de kogel is door de kerk,wij hebben gekozen en het wordt Sentido anthoussa resort & spa in kreta, stalis.Wij hebben dit gekozen omdat het in 't centrum zou liggen en de temperatuur begin oktober in kreta het beste zou zijn.Ik weet dat het vroeg is maar wij zijn vroegboekers en hebben allse graag altijd op tijd geregeld dus deze week wordt er geboekt.Kipriotis Maris Suites zal dan in aanmerking komen voor eind april begin mei want dat leek ons ook een echt leuk hotel.Natuurlijk zou het leuk zijn als het mooi weer is maar wij willen vooral iets zien van de streek waar we verblijven.bedankt voor jullie informatie.
Wij zijn ook op zoek om Kreta te bezoeken. Jullie zelf hebben nog geen ervaring met Kreta net zoals wij. Hebben jullie al reacties van die twee hotels ergens gevonden? In ieder geval een goeie reis en veilige thuiskomst. Wij zouden 1/2 juni '13 willen gaan.
Hallo Dia, Ik heb juist ook voor degene die ng nooit naar Griekenland is geweest een blog geschreven.
Iedereen kent natuurlijk de bekende eilanden, Kreta, Corfu, Kos, Rhodos etc., maar er is juist in Griekenland zoveel meer te ontdekken. Natuurlijk vindt u ook informatie over deze prachtige vakantie bestemmingen, maar ik heb u juist ook nieuwsgierig willen maken naar het onbekende Griekenland. Kijk maar eens op http://griekenland-vakanties.blogspot.nl/