Naar Griekenland, maar waar?

Mijn vriend en ik willen half september naar Griekenland gaan. alleen hebben we nog geen idee waarheen. Zelf ben ik al eerder op Kos en Corfu geweest en vond het daar erg leuk, maar wil nu weer iets anders. Het liefst een wat minder toeristisch gebied, met uiteraard mooie stranden en natuur in een plaatsje waar wel nog wat te beleven valt wat betreft tavernes, barretjes, winkeltjes etc. En waarvandaan er leuke excursies worden georganiseerd. Iemand een idee? Graag hoor ik van jullie. Groetjes Linda

Hey Linda,

Ik heb voor Wereldwijzer een klein onderzoekje mogen doen. Daarvoor ben ik naar vijf reisbureaus geweest. Het artikel zal binnenkort verschijnen.

Maar om je toch even op weg te helpen.

Je zou eens kunnen informeren naar Rethymnon of Malia/Stalis op het eiland Kreta. Daar heb ik toen veel goeds over gehoord.

Niet te toeristisch, maar toch genoeg te doen.

Succes ermee en alvast veel plz op vakantie!

Gr. Mike

Hoi Linda

Wanneer je niet echt touristisch wil moet je naar Samos gaan. Het is wel wat duurder. Ik ben vorig jaar geweest in mei het was wel heel erg vroeg in het seizoen (een hoop dingen waren nog gesloten). Het is meer een eiland waar oudere komen. Als je er heen gaat is het leukste plaatjes Pythagorion. Het staat bekend als een van de groenste eilanden.
Je kunt er naar Patmos en naar Turkije.

Ik ben zelf ook op Kreta geweest 2 maal in Chessonios dit ligt in de buurt van Malia. In Malia zitten vooral Engelsen dat moet je leuk vinden.Kreta is het eiland met de meeste dingen te doen er is voor ieder wat wils. Een aanrader is sinalonga( lepra eiland). Dit kun je het beste doen bij nostros tours. Deze boten liggen in de haven van Agios Nicolaos. Je hebt dan een Griek die Nederlands spreek en hij heeft een heel leuk verhaal. Ik heb het nu twee maal gehoord maar kan het iedereen aanraden. Als je wil kan ik nog veel meer tips geven maar het is maar net wat je zoekt

Ik ga zelf over 3 weken naar Rhodos.

gr Evelyn

Hoi Linda,

Ik sluit me aan bij Samos, ben er ook geweest, heel mooi eiland. Maar wil je niet teveel toerisme, probeer dan Chios is (kun je ook heen hoppen vanaf de boot van Samos (overtocht 3 uur)). Kies dan wel voor het plaatsje Karfas want daar is het s avonds nog lekker toeven met een klein cafeetje en een leuk restaurantje. Ik vond het tot nu toe een van de mooiste Griekse eilanden en heb er al heel wat gezien, maar nog niet allemaal. Ikzelf zou ook nog graag naar de Sporaden gaan want dat is ook allerminst toeristisch.

Succes met je zoektocht

Groet Karin

Rethymnon!!!

Ik heb ook gezocht naar een niet al te toeristisch eiland waar wel genoeg te beleven is. Ik kwam uit op Naxos, Cycladen. Een altijd groen eiland door de bronnen op het eiland. Denk aan de ‘plaatjes’ die je kent van Griekenland en je vindt het op Naxos. Veel authentieke dorpjes, leuke stadjes, mooie stranden, afgelegen baaitjes waar je rust vindt maar ook meer dan genoeg stranden met tavernes en gezelligheid direct aan het strand. Kijk es op
www.cycladen.allepaginas.nl , www.angelfire.com (een echte griekofiel!) en www.pbase.com. Véél foto’s van Griekse eilanden! Naxos is goedkoper dan Santorini maar biedt net zoveel! Veel Grieks plezier!
P.s. Rhodos is een afknapper, zóóó toeristisch, niet leuk meer, Kreta, ga voor het westen van het eiland (en ga vooral de kleine dorpjes in, als je uit eten gaat, je wordt er verwend!!!) of het zuiden. Rhethymnon en Chersonissos zijn een verschrikking als je het massatoerisme juist níet wilt!
Groetjes van Griekenland liefhebber pur sang.

De goede site van 'angelfire’is": www.angelfire.com/super2/greece/griekenland

Als je op bovenstaande pagina komt staat er ‘my mistake typing error’’ klik boven aan op ‘hoofdpagina/ main page’ .

Wij zijn twee keer met onze tentjes en een huurauto door Griekenland getrokken en onze reis door de Peloponesos is ons nog het beste bevallen. Niet toeristisch, prachtie stranden, aardige mensen en heerlijke restaurantjes. Als je in Athene landt met het vliegtuig rij je er zo naar toe.

Anneke

Hey Linda,

Als je niet toeristisch wil zitten, zou je eigenlijk naar Skopelos moeten gaan. Klein eilandje vlakbij Skiathos (daar land je dan ook en word je met de Dolphin naar Skopelos gebracht) Daar hebben we een hele leuke vakantie gehad.

Ik zou persoonlijk opteren voor Rhodos, dan vooral voor het hotel Aegean Blue. Dit ligt in een tamelijk “afgelegen” dorpje, waar er weinig winkeltjes, etc. zijn. Rhodos is ook een ideaal eiland, om te genieten van de natuur. Met de auto kan je het eiland (en al haar excursies) in twee dagen - daarom niet achter elkaar - bezoeken.

Maar… het is nogal moeilijk oordelen, wat je “toeristisch” vindt.

hey

ik ben zelf 2 weken geleden naar hersonissos geweest.
was echt hellemaal super geweldig.
in appartement michalis.
dat appartement is ook hellemaal top erg netjes verzorgt.
er is super veel te doen in dat plaatsje.
malia is ook leuk maar zitten veel engelsen.

groetjes

Ze willen het liefst NIET toeristisch zitten.
Hersonissos is súper toeristisch.

ow sorry verkeerd gelezen
never mind

Als ik je een tip mag geven…Op Kreta, aan de Zuid-West kust ligt een dorp dat heet: Plakias, lekker klein, veel winkeltjes, veel excursies en gezellig druk. Te boeken o.a. via Ross Holidays.

Kalimera!