Zakynthos maar dan anders.

Eerst even melden: Ik heb echt de balle verstand van Griekenland.
Mama en ik willen rond juni 2012 naar Griekenland. Nou leek Zakynthos ons erg leuk, maar toch wel erg toeristisch. Nou zijn we dus op zoek naar een leuk eilandje, met mooie stranden, veel cultuur, weinig toeristen en nog iets waar je mooi kan duiken. Heeft iemand tips voor een leuke eilandje/eilanden?

Kos heeft mooie stranden. Op zich zijn er best veel toeristen, zeker in de hoofdstad maar daar vind je dan ook niet het mooiste strand van Kos. Over het algemeen is het wel rustig op Kos. Ik weet niet of je echt van plan bent uit te gaan in clubs etc? Dan zou je wel dichterbij Kos stad moeten zitten. Bij de warmwaterbronnen schijn je mooi te kunnen duiken, maar heb het zelf nooit gedaan. Verder vind je op Kos de boom van Hippocrates en Asklepion, het eerste ziekenhuis.

Ik ben op een aantal andere Griekse eilanden geweest; Zakynthos, Lesbos, Kreta, Nisyros en Rhodos maar Kos vind ik toch wel het mooiste eiland.

Vond zelf Zakynthos niet super toeristisch, zeker niet in vergelijking met Koss & Kreta. Nu zat ik in Agios Sostis wat een leuk klein plaatsje is. En het voordeel, je kunt zo naar het supertoeristische stuk toelopen via het strand(5 min). Maar mocht je hier geen zin in hebben blijf je lekker zitten waar je zit. Had een appartement waarover ik zeer tevreden was ( Korfiati) en waar ik zo terug zou keren…

Ik zat ook in Agios Sostis, het is inderdaad best een leuk plaatsje, maar toch beviel Tigaki (Kos) mij beter.

Ik zat op Zakynthos in Argassi, toen viel het wel mee met het toerisme. maar ja dat was 10 jaar geleden.
Misschien is Lefkas iets voor je? Nidri is het grootste toeristenplaats op het eiland en persoonlijk vind ik dat niet de mooiste plek. Maar wel handig om te verblijven. Vasiliki is een mooie baai met veel watersport als surfen. voor de rest staat het eiland bekent om zijn stranden, beetje afgelegen. Wij hebben een quad gehuurd om daar te komen en hebben ook gelijk door de binnenlanden gecrossd. Ook hebben we in nidri een bootje gehuurd om te varen naar de eilandjes voor de kust, waar je ook leuk kunt snorkelen.