Welke Griekse eilanden heb je allemaal bezocht?

De titel zegt het al, ik vraag me af welke eilanden jullie allemaal hebben bezocht.
Welk eiland is jullie het meest bevallen? Welk eiland viel tegen?

Ik heb inmiddels de volgende eilanden bezocht:

  • Kos
  • Kreta
  • Lesbos
  • Zakynthos
  • Rhodos
  • Nisyros
    (Vaste land: Athene)

Kos vind ik persoonlijk een van de leukste eilanden. Mooie stranden en het is mooi om door de bergen te fietsen. Het eiland waar ik wat minder mee had is Lesbos, mede doordat ik niet dichtbij het strand zat en ik aangewezen was op het zwembad. Ook was het centrum nogal ver lopen.

Deze zomer voor het eerst naar Rhodos. Ik ben benieuwd en tips zijn welkom! :slight_smile:

Wij zaten in Rhodos-stad, dit vond ik persoonlijk een leuke stad met genoeg bezienswaardigheden. Het is al een aantal jaar geleden, dus ik moet even graven. We hebben daar toen een soort excursie gedaan, we gingen per ezel naar een klein stadje. Dit was erg leuk om eens te doen. :slight_smile:

Bedankt voor de tip! Gaan we even meer over uitzoeken.
Wij zitten net buiten de stad in Ialyssos (Trianda). Daar kan als het goed is ook goed gewindsurft worden! ****

Leuk om eens te delen, is al een tijdje geleden. Hier is mijn lijstje:

  • Zakynthos
  • Kefalonia (1 dag)
  • Lesbos
  • Santorini
  • Lefkas
  • Olympia (vaste land)

Met stip op 1 Santorini. Wat een heerlijk eiland. Wel in het voor of na seizoen, want in de zomer wordt het eiland overlopen door cruiseschepen. Lekker wandelen, mooie stranden en het uitzicht!

Lefkas is nummer 2. mooie natuur en hele mooie stranden.

Ook ik vond lesbos minder. Ik kan niet zo goed uitleggen waar dat aan ligt. Misschien te groot. Ook daar wel hele leuke dingen gedaan!

Wij hebben inmiddels heel wat eilanden bezocht, we zijn echte griekenlandgangers!
Kreta
Corfu
Zakynthos
Rhodos
Chios
Kos
Samos
Lesbos
Op het vaste land Parga
En deze zomer gaan we met de kids weer naar Kreta.:wereld:

Kos
Euboea

Op het vaste Land Athene/Piraeus en dan de route richting Albanië.

Vriendelijke mensen en prettige prijzen. Komend van Turkije vond ik het ook heerlijk dat ik niet meer bij elk dingetje dat ik kocht over de prijs hoefde te onderhandelen.

Bij de Acropolis was het wel (te) druk, maar gelukkig niet de gekte zoals bij de Sint Pieter Rome / Eiffeltoren Parijs

Ik vind het een fijn land om op vakantie te gaan

Volledig mee eens! Ik vind het inderdaad een nadeel van Turkije, dat gemiep over de prijzen. Ik kan op zich redelijk afdingen maar elke keer wanneer ze roepen; “Beautiful lady, it’s free for you! Everything free!”, blijk ik er tóch voor te moeten betalen. Beetje jammer, haha. :redface:

Doe mij inderdaad maar Griekenland.

Kreta (3x)
Rhodos-stad

Natuurlijk gaat van deze twee de voorkeur uit naar Kreta.

De mensen daar zijn stukken vriendelijker/minder opdringerig, zal er waarschijnlijk ook wel mee te maken hebben dat Rhodos voor de Turkse kust ligt en er veel van deze invloeden merkbaar zijn.
Ook het eten op Kreta vond ik qua smaak beter.
De stranden waren in Kreta beter, in het plaatsje Stalis heb je leuke zandstranden terwijl je op Rhodos volgens mij alleen maar rots stranden hebt…

Veelal zijn het rots stranden op Rhodos ja, maar in het plaatsje Lindos heb je bijvoorbeeld wel een zandstrand.

Ik kan Skopelos aanbevelen. Het eiland is te bereiken door een boot te nemen vanaf Skiathos.
Skopelos is een prachtig eiland met fantastische stranden en natuurlijk de groen/blauwe zee. Het is aanzienlijk rustiger dan Skiathos. Er is een goede busverbinding over het eiland, deze rijdt langs alle stranden. Wij vonden Panormos erg mooi, je kunt er parasols en ligstoelen huren. Skopelos stad is kleinschalig (en daardoor makkelijk lopend te bekijken.), met een aantal prachtige kerkjes, sfeervolle boulevard.

Als je wel strand wilt maar niet per se een eiland, bezoek dan het schiereiland Pelion.(ook wel Pilion)
Dit schiereiland ligt aan de oostkant van Griekenland. We hebben hier rondgereisd met de trein en de bus. Prima te doen, alleen moeilijk van tevoren te regelen. (de meeste info op internet is in het grieks!) Regel het ter plekke, de vriendelijke en gastvrije grieken helpen je graag! Pelion is een toeristische trekpleister, met name, voor de grieken zelf. Hier vindt je griekenland op zijn best, kleine dorpjes, prachtige stranden en geweldige tavernes! Sommige stranden zijn ware natuurwonderen (Mylopotamos).

EILANDEN die wij bezochten : Naxos, Kreta, Rhodos, Karpathos, Ios, Santorini, Paros,
Zakinthos,Corfu,
Keffalonia, Samos, Chios, Paxos, Kos, Kalymnos, Andros,
Lesbos lees hier onze reisverhalen: Reisverslagen en vakantieverhalen; De leukste Reisverhalen en avonturen door afrika en azie met veel reisfotos wereldwijd of bekijk hier honderden fotos van de eilanden: Reisverslagen en vakantieverhalen; De leukste Reisverhalen en avonturen door afrika en azie met veel reisfotos wereldwijd

Lesbos - Chios - Limnos - Kreta en binnenkort Corfu…Nog nooit iets tegen gevallen! :slight_smile:

Kos, Kreta, Chios en Zakynthos.

Wij hebben inmiddels bezocht;
Santorini, Naxos, Mykonos, Kos, Rhodes en Symi.

Via Wereldwijzer app