Hallo allemaal,
Ik wil graag naar een grieks eiland met mijn moeder, maar zij ziet het niet zitten om de hele vakantie alles te moeten rijde enzo.
Daarom zoeken we een eiland waar je makkelijk op mooie plaatsen kunt komen met het openbaar vervoer.
In onze vakantie (begin mei) willen we regelmatig naar het strand, geen hele dagen, maar wel elke dag een uurtje ofzo. Ook willen we wandelen (ik vind zelf wandelen in kloven heel mooi). Verder zoeken we een echt grieks sfeertje en misschien wat plaatsen uit de oudheid om te bezoeken.
Wat dacht je van Thassos?
Heeft een mooie natuur, je kunt er goed wandelen en er zijn vele mooie stranden en stille baaitjes.
Verder valt er genoeg cultuur te snuiven en heeft het hele leuke (berg)dorpjes om te bezoeken.
Het eiland is niet al te groot, maar er is voldoende te doen en te zien. Omdat het niet te groot is, zijn de afstanden te overzien. Je moeder zou dan toch kunnen rijden, maar het openbaar vervoer is ook een optie. Hoewel de frequentie naar de bergdorpen natuurlijk niet zo groot is als langs de kust.
Wil je meer weten kijk dan eens op www.jotathassos.info of stuur me een berichtje.
O ja, aangezien je begin mei wilt gaan, raad ik je aan om voor het zuiden van het eiland te kiezen. Nét even iets warmer dan het noorden in die tijd.
Alvast bedankt voor de tips! Ik ga nog alles nog even goed bekijken.
De ticets zijn helaas wel een beetje duur naar deze eilanden, maar we zien wel.
groetjes
Als je nog nooit in Griekenland bent geweest kun je ook gewoon beginnen op Rhodos of Kreta.
Daar is alles aanwezig wat je zoekt en qua weer in mei stabieler.:zon02:
Waarschijnlijk een stuk goedkoper en ook vanaf regionale luchthavens te boeken.>>>
ook zou je naar corfu kunnen gaan een veel groener eiland als de meeste anderen maar toch met een echt grieks sfeer en als je met een overstap in boedapest zou vliegen met wizz air vanaf eindhoven is vliegen heel goedkoop
op corfu heb je alles wat je opnoemd en openbaar vervoer is hier ook goed te doen ik weet alleen niet of je hier ook in kloven kan wandelen