Beste Allen,
Ik ben alweer bijna 3 weken terug van vakantie uit Turkije. Ik ben nog steeds zeer verdrietig omdat ik het daar zo fijn vond.
Mijn man komt uit turkije ikzelf ben hier geboren. We zijn al 6 jaar getrouwd en hebben een zoontje van 1 jaar. Mijn man kan al anderhalf jaar niet werken wegens een hernia die hij heeft. Ik merk dat het niet zo goed gaat met mn man lichamelijk en geestelijk. Hij zit elke dag thuis…
Ik merktte tijdens de vakantie dat hij zo gelukkig was daar en hier juist totaal niet op zn plek voelt. Maar praten doet hij er vooral niet over omdat hij niet wilt dat ik ook verdietig word.
Ons enige gespreksstof is Kayseri en hoe fijn we het al niet hadden…
Maar de grote vraag is of we het ook fijn gaan hebben als we emigreren??? Ik wil de stap nemen maar stel je voor dat het niet gaat dan moet je weer terug en opnieuw beginnen. Ik weet niet of ik mijn kind dat wil aandoen.
Waar begin je? een huis kopen of huren/ werken/ je thuis voelen in de maatschappij? ik ben wel turks maar de mentaliteit is toch heel anders dan hier…
De zekerheid van vroeger heb je niet meer in nederland en de economie groeit toch hard in turkije… zoveel vragen malen door me hoofd heen… kan ik mijn famillie wel missen? ja en mn man dan die zit toch ook hier zonder famillie… ppfffffff…
Zijn er mensen die mij kunnen helpen en of die in hetzelfde schuitje zitten…?
Wil graag ervaringen delen met de mensen die uiteindelijk wel of niet de stap hebben genomen…
groetjes…