Goedenavond,
Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Wendy en 27 jaar.
Ik ben alleenstaande moeder van een geweldige zoon van bijna 3 jaar.
Mijn ex en ik zijn al ruim 2,5 uit elkaar.
Ik heb een gewedig appartement(koop) en een goede vaste baan.
Nu heb ik al een tijd een relatie met mijn Turkse vriend.
Het gaat ontzettend goed tussen ons.
Wij willen samen ons leven delen.
Nu komt het dilemma:
Mijn vriend komt eerdaags voor het eerst naar Nederland om te kijken of hij hier kan aarden in de Nederlandse cultuur.
Nu is het probleem dat ik ontzettend graag Nederland achter mij wilt laten en wil emigreren naar Turkije.
Ik heb 7 jaar geleden ook bijna een half jaar in Denemarken gewoond.
Dat vond ik helemaal geweldig!
Turkije is een heel ander land en voel me daar ontzettend thuis.
Ik heb samen met mijn ex het gezamelijk gezag over mijn zoontje en ik kan mijn zoontje niet zomaar meenemen naar Turkije.
Wat moet ik nu?
Ik weet dat mijn ex het nooit goed zou keuren als ik mijn zoontje mee zou nemen naar Turkije(wat ik althans wel begrijp).
Stel je voor dat ik mijn zoontje mee kan nemen naar Turkije, is het dan wel eerlijk voor mijn zoontje om zijn vader, opa’s en oma’s niet vaak meer te zien?
Is het eerlijk dat hij in een heel ander land opgroeit?
Is het eerlijk dat mijn zoontje bij mijn ex gaat wonen en ik alleen naar Turkije emigreer?
Dat ik hem een paar keer per jaar kom opzoeken?
Mijn familie en vrienden vinden het niks dat ik een relatie heb met iemand uit een ander land.
Ze zouden graag willen zien dat ik een relatie hier in nederland(lekker dichtbij huis) zou hebben…
Wat moet ik met mijn appartement? Verkopen/verhuren?
Ik heb een goede baan, moet ik die opzeggen.
Natuurlijk blijft je toekomst onzeker , welk besluit je ook neemt…
Ik wil graag jullie meningen weten over mijn situatie en als je nog vragen heb kan je die ook stellen.
Alvast ontzettend bedankt!