Begin september gaan we voor 24 dagen naar thailand. In eerste instantie was het ons plan om noord Thailand te combineren met Laos. Maar we beginnen daar nu aan te twijfelen ivm de haalbaarheid.
Grofweg hadden we het onderstaande gepland:
Dag 1 ak Bangkok
Dag 2 bangkok
Dag 3 vliegen naar chiang mai (al geboekt met air asia)
dag 4 chiang mai
Vanaf dag 5/6 naar grens met Laos, hier via Mekong boottocht naar luang prabang, paar dagen in lp, vervolgens via vieng vang weer terug naar Thailand en vanuit daar weer afzakken naar ko chang voor 3 of 4 nachten en dan weer terug naar Bangkok voor laatste 2 of 1 nacht(en).
Wat vinden jullie, is dit een beetje haalbaar? Lees ook veel goede verhalen over de isaan. We willen in ieder geval niet in de meest toeristische gebieden zitten, wel een beetje ivm infrastructuur, etc. Zowel cultuur als natuur is belangrijk maar natuur wel ietsje meer. We zijn “geoefende reizigers” en vorig jaar hebben we Vietnam gedaan.
We horen het graag van jullie, alle tips en of ideeën zijn welkom, ook als ze compleet anders zijn dan boven vermeld.
Het schema is zeer zeker haalbaar maar doet Chang Mai (en de rest van Thailand) niet echt eer aan. Er is in deze omgeving zoveel te zien dat het een beetje zonde is om meteen de grens over te steken. Ik zou indien jullie toch ook de mooie streek Isan willen zien eerder kiezen voor :
Bangkok
Chang mai
Udon Thani
Nakhon Phanom
Khon Kaen
Buriram/Korat
Om vandaar uit via Bangkok (of indien mogelijk rechtstreeks) door te reizen naar Koh Samet voor een paar welverdiende stranddagen.
Goed te doen in 24 dagen. Luang Prabang is absoluut de moeite waard en zou hier zeker meerdere dagen blijven. Leuk stadje (of eerder: groot dorp) waar een relaxte sfeer hangt.
Vang Vieng (ipv Vieng Vang ;)) vind ik zelf niet heel geweldig, maar veel anderen vinden het wel weer top. Wel een prachtige omgeving, maar naar mijn mening verpest door de backpackers die de hele dag niks anders doen dan zuipen en in een grote band de rivier afdobberen en de hele avond naar herhalingen van Friends zitten te kijken.
Vientiane is ook zeker de moeite waard om een dag te blijven en rond te kijken. Mocht je Vientiane aandoen, dan zeker een keer gaan eten bij Khop Chai Deu, leuk restaurant met prima eten.
haha vang vieng ik vond het ook niks te veel backpackers die daar alleen maar komen om te zuipen en de tube te gebruiken. ik heb daar een fiets gehuurt en ben lekker wezen rond fietsen heerlijk.
liep daar is rond langs 1 van die barretjes en hoord muziek van het kleine orkest. hoe erg kan het zijn.
ik ben zelf toen vanaf luang prabang naar nong kuang ofzo gegaan met een bootje naar een afgelegen gebied vijf dagen van alles af gesloten.