Combi thailand / laos of omgekeerd..

Ik ben van plan om in november/december op reis te gaan naar Thailand en dit combineren met Laos. Ik ga voor het eerst met mijn partner (waar ik overigens al heel lang mee getrouwd ben :wink: ). Ik heb in de afgelopen paar jaar voornamelijk alleen gereisd. En ik ben dus beetje zoekende naar een leuke rondreis die voor hem , als vuurdoop, ook leuk is en te doen.

Ik ben zelf in Afrika, China en Thailand geweest qua rondreizen en ik heb nog nooit iets georganiseerds gedaan.

Mijn voorlopige planning / idee is:

vliegen op Bangkok

1 dag Bangkok om even op adem te komen en dan nachttrein Bangkok - Vientiane.
1 dag Vientiane
2 dagen vang vieng
4 dagen Luang Prabang
2 dagen (omdat boot 2 dagen doet) richting huay hai, 1 overnachting halverwege.
3 dagen huay xai -> gibbon experience , kan je daarna door ? of voor de zekerheid 1 nachtje slapen en volgende dag door.
2 dagen Chang Rai (Genoeg ?)
2 dagen Pai (genoeg)
2 dagen Chiang Mai, ik ben er al geweest maar wil met partner nog wel eea doen, denk aan jungle trek oid) (dan vliegen of met nachttrein naar …)
3 dagen bang kok en dan naar huis

Is dit te doen ? Ik heb 4 weken ter besteding en is route logisch ? Verder uiteraard tips en do’s en dont’s van harte welkom :wink:

Eventueel kan er ook gevlogen worden vanaf BKK naar Luang Prabang, maar dan sla ik wel eea over, mis ik dan wat ?.

Omgekeerd; noord Thailand naar Laos mag ook.

Man zou graag de reis af willen sluiten met strand en relaxen, maar ik wil persé niet naar Phuket etc… Ik hou niet van massale toestanden en wil ook geen uberluxe resorts ;-). Gewoon leuk huisje of lekkere kamer bij zwembad of zee… en waar je in de avond hapje eten kunt doen en een biertje pakken.

Bangkok ben ik zelf al 2 x geweest dus ik heb niet zo’n behoefte om dit nog een keer uitgebreid te gaan bekijken maar mijn man wil wel wat zien natuurlijk en ik denk erover om nog eens te gaan fietsen maar dan een andere fietstocht te pakken.

Is Khao Lak misschien leuk voor de dagen strand? Of Koh Chang.

Man zou graag de reis af willen sluiten met strand en relaxen, maar ik wil persé niet naar Phuket etc… Ik hou niet van massale toestanden en wil ook geen uberluxe resorts ;-). Gewoon leuk huisje of lekkere kamer bij zwembad of zee… en waar je in de avond hapje eten kunt doen en een biertje pakken.

Ao Sane, zuid Phuket.

Als het alleen de drukte is die je tegenhoud om naar Phuket te gaan, vergis je niet. Phuket heeft meer dan 30 verschillende stranden! Velen daarvan zijn erg rustig te noemen :slight_smile:

Je moet natuurlijk niet naar Patong Beach hehe. Maar het tweede grootste strand (Kata beach) vond ik persoonlijk al een wereld van verschil! Ik was er wel eind Maart en dan is het massa toerisme al een beetje op zijn beloop.

Good luck!

het concept Phuket spreekt me niet aan… heb er echt Benidorm beeld bij… Maar het is natuurlijk alleen maar om even af te sluiten en vanaf daar naar BKK en door naar huis… Ik heb geen zin in het gedoe wat bij een eiland komt kijken. veerboot etc…

Misschien is Kanchanaburi dan een optie, relaxen op de floatels van river Kwai.
Ik zat zelf in de Jungle Rafts, enorm basic en vreselijk gezellig.

En het ligt perfect op de treinroute Chiang Mai - Bangkok.

Daar ben ik dus al geweest… Ik ben paar jaar terug een dikke maand geweest (zonder hem) en toen heb ik oa kanchanburi gedaan en ook Khao sok. Ik heb toen als strandoptie Koh Lanta gekozen (was alleen bagger weer dat jaar… overal…). Ik weet niet ik het leuk vind om er nog eens heen te gaan…

Felix River Kwai is ook in K’buri als alternatief. Ook heel relaxed.
En anders is Ayutthaya misschien een optie, maar daar is weinig strand…

Dan kun je nog naar Jomtien, minder toeristisch dan Pattaya, en toch redelijk dichtbij BKK.

Dit is ook optie idd… Ik zal jomtien eens bekijken

Zit nu beetje in deze verdeling (kan ook omgekeerd dus starten in laos)
3 nachten bangkok
2 nachten Sukhothai (ben ik vorige keer niet geweest , toen koos ik Ayuthaya)
3 nachten Chiang mai
3 nachten pai, dan retour bangkok via Chiang mai en dan vanaf bangkok naar laos met nachttrein.
dan ben ik 12 nachten onderweg, dan ben ik bijna op de helft.

Maar… ik ga nu uit van combi met laos , misschien maak ik het makkelijker als ik alleen in Thailand blijf (wat ik op zich prima vindt). Chang Rai ben ik ook nog niet geweest en er zijn vast nog wel meer dingen waar ik niet geweest ben … khao Sok is ook leuk om nog eens te doen. Ik vond het toen geweldig maar had geen mooi weer…

Ik merk dat ik erg focus op alleen maar nieuwe ervaringen maar dat is natuurlijk onzin… Laos zal vast ook heel mooi zijn maar misschien maak ik het me zelf onnodig lastig hoor met die combii. Mijn man is nog helemaal vers :wink: . sowieso deze manier van reizen kent hij niet…

https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g297924-d666036-Reviews-Oriental_Kwai_Resort-Kanchanaburi_Kanchanaburi_Province.html deze is ook erg mooi… Het is wel een leuke optie … gooi het in de groep

… of je gaat vanaf het Victory monument in BKK met de bus richting Angkor Wat. Heel wat anders.

maak het nog moeilijker ;-)… Ik wil die hele hoek wel zien… laos, Myanmar, Cambodja en Vietnam … Maar ja… een maand is niet zo lang… Thailand overslaan mag ook hoor… maar dan moet ik weer aan het plannen gaan :wink:

En wat is ‘het concept Phuket’?

Je hebt denk ik gewoon een verkeerd beeld.