Ben nog in beginstadium van mijmeren over een reis van vier weken door Azië. Heb wel wat boeken doorgenomen waaruit blijkt dat vooral Laos mij trekt. Vietnam in ieder geval niet.
Het idee nu:
- goedkoop vliegen op Thailand (tips?), ongeveer tussen oktober en december; ik denk nu aan half oktober heen, half november terug
- ongeveer 4 dagen op een relaxed Thais strand zonder disco’s maar met wel luxe hutjes en mooi snorkelgebied (en eventueel rotsklimmen?)
- reizen naar en door Laos (~3 weken) met boot, bus, trein
- misschien ook langs de Angkor Wat in Cambodja?
- eindigen met weer 3 of 4 dagen op een relaxed Thais strand net als eerder, maar misschien ander plaatsje
- terug naar huis
Mijn vragen op dit moment:
- Kan ik het beste op Bangkok vliegen of ook op een andere stad? En vanuit welke stad in Nederland of omgeving is het het gunstigst qua prijs en tijd?
- Is bovenstaand plan te doen met relatief rustig reizen, her en der 2-3 dagen op dezelfde plek blijven?
- Wat is een handige route? Welke Thaise stranden raden jullie aan? (geen party’s, wel snorkelen, luxe en relaxed)
- Is het haalbaar om Angkor Wat erbij te doen? Wat is dan een handige route? Per boot lijkt me leuk, maar als het te lang duurt misschien vliegen? (En dit kan ik zelf ook uitzoeken maar misschien wil iemand het alvast voorzeggen: is het veel gedoe om 'n visum te regelen?)
- Hoe erg is het regenseizoen nog in dat gebied tussen half oktober en half november? Reizen onmogelijk, hele dag regen, of af en toe een verfrissend tropisch buitje?
- Andere tips?
Oh ja en als referentiekader: ik heb ruime reiservaring in Zuid-Amerika en Afrika (en Indonesië).
Alvast bedankt!
Cécile