2 jaar geleden 3,5 week naar Thailand geweest.
Toen van BK naar chiang Mai, Phuket, Phi Phi, Lanta, Krabi en terug naar BK.
Nu gaan we eind augustus weer voor 3.5 week en willen het graag combineren met een ander land deze keer. We zaten zelf te denken aan Cambodja of Laos maar hoor om me heen meer positieve verhalen over Laos.
Idee is dan nu om te beginnen in BK, vliegen naar Chiang Mai, van daar via BK naar Udon Thani met AirAsia en daar de grens over naar Vientiana(Laos). Daar naar Vang Vieng en Luang Prabang. Deze reis weer terug en via Bangkok naar Krabi vliegen om vervolgens de vakantie af te sluiten op 2 eilanden, ik denk zelf aan Phangan en Koh Tao.
De reis naar Laos neemt vrij veel tijd in beslag, je kan ook bij Chiang mai de grens over maar dan zit je 2 dagen op een boot.
Als ik bij AirAsia kijk zie ik bijvoorbeeld ook dat het vliegen naar andere landen erg goedkoop is zoals, Vietnam, Indonesie, Hongkong, Maleisie, Japan en zelfs Australie… Wat zouden jullie doen als je 3.5 week de tijd hadden?
Zat er aan te denken om anders Chiang Mai over te slaan maar dit is 2 jaar geleden goed bevallen.
Zo te lezen heb je nog niet heel veel van Thailand gezien, m.u.v. badplaatsen, BKK en Chiang Mai. Waarom niet naar de River Kwai, Ayutthaya, Sukhothai, (Mae Hong Son) of door de Isan (noordoosten van Thailand), evt. in combinatie met Khao Yai National Park en ergens aan het strand relaxen ?
Als je het toch wilt combineren met een ander land, zou ik Laos doen. Van Chiang Mai hoef je niet terug naar BKK, je kan met de bus naar Vientiane vanuit Chiang Mai of nonstop vliegen van Chiang Mai naar Udon Thani en dan verder reizen naar Vientiane via Nong Khai en de Friendship Bridge…
Bedankt voor je snelle reactie. Misschien heb je inderdaad gelijk dat er in Thailand nog genoeg is wat we niet gezien hebben. Behalve Ayutthaya hebben we al die andere plekken nog niet gezien? Wat zou jij van de bovenstaande plekken adviseren? Had zelf ook nog het idee om Chiang Rai te gaan bezoeken.
Non-stop vleigen naar udonthani kon niet bij AirAsia als ik keek en de andere maatschappijen zijn een stuk duurder in verhouding met AirAsia. Direct vliegen naar Vientiane was ook erg prijzig.
Nonstop vliegen van Chiang Mai naar Udon Thani met Air Asia kan idd niet. Zie dat ik was vergeten te vermelden, maar NokAir vliegt deze route.
Je zou idd ook Chiang Rai en de Gouden Driehoek kunnen bezoeken.
Laos is ook super, maar als je van Vientiane via Vang Vieng naar Luang Prabang reist, neem ik aan dat je vanaf Luang Prabang weer terug wilt vliegen naar Bangkok, en deze tickets (Lao Airlines of Bangkok Airways) zijn ook behoorlijk prijzig.
Bedankt, ik zie inderdaad dat NokAir ook niet erg duur is maar inderdaad dan zouden we op de terugweg weer met de bus naar Udon Thani moeten en kost ook erg veel tijd.
Hoe zit het met als ik een ticket Chiang Mai > Bangkok haal en 2 uur later bijvoorbeeld Bangkok > Krabi, moet je dan ook weer opnieuw door de douane etc en ben je daar weer veel tijd mee kwijt?
Ik zie nu dat NokAir ook naar Vientiane vliegt en vanaf BKK voor maar 1600 Baht. Dat valt wel mee dan.
Spijtig dat het noord Oosten niet op je programma staat,vakantieman88.
Niet ver van Buriram vind je het Phanom Rung Historical Park; Deze grote historische Khmer plaats is meer dan duizend jaar oud en is gebouwd op een uitgestorven vulkaan.
Indien dat je verblijft in Udon Thani kan je wel een aantal intressante bezienswaardigheden bezoeken,zoals:Phu Pra bat National Park is waarschijnlijk de bekendste en meest interessante park in de provincie Udon Thani, het bevat een verzameling van pre-historische grotten en spelonken .Het park ligt 50km noord oost van Udon Thani en gemakkelijk te bereiken met de motorbike.Wat me ook bij bleef toen ik Undon Thani bezocht was de mooie en adembenemende waterval genaamd"Thanngam" deze waterval vind je terug in de “Poilom park”(niet al te bekend bij de gewone toeristen)Wat ook de moeite waard is en ook nog niet bekend bij de toeristen is de Red Lotus Sea!! Enorm groot meer met lotusbloemen.
Oja was het nog vergeten te vermelden,in Chiangmai,namelijke in het Doi Inthanongebergte vind je adembenemende watervallen zoals de Mae Klang,echt de moeite waard om daar eens naar toe te trekken vakantieman88!! zie filmpjes hieronder.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cuzA2C3woa8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“rXXtaAglbT8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Bedankt voor je bericht!
De plannen staan nog niet vast en ik sta zeker open over het noord oosten.
Welk gebied / plaats denk je dan precies aan om daar te bezoeken?
Bedankt, ik zag het net staan inderdaad maar is ook een voordelige maatschappij. Bangkok Airways en Thai Airways vind ik wel prijzig in vergelijking met AirAsia.
Nou ik heb met de motor de route Bkk,Roi Et,Buriram,Si Saket Ubon Ratchathani en zou naar Mukdahan gereden.
Zelf heb ik soms halt gehouden om enkele tempels te bekijken zoals in Roi Et,“Wat Buraphaphiram”!Je kunt er eerlijk gezegd niet naast kijken,dit Buddhabeeld staat dan ook bekend als een der grootste ter wereld.
In Buriram kan je eventueel de ruïnes in het Phanom Rung historisch park bzichtigen.(echt de moeite waard)
Wat betreft Si Saket in dit kleine stadje is er eerlijk gezegd geen bal te zien,heb er alleen maar overnacht in een hotel.(allle amusument vind je aan het station(plaatselijke markt met eetkraampjes)
Maar buiten dit onbeduidende stadje kan je misschien eens met de huurauto of motor naar Khong Chiam?(het is wel een dik uurtje rijden)het nationale park Pathem met ondermeer 6.000 jaar oude rotsschilderingen in een grot, of naar Chongmek met de grootste thai/laos markt.
Ook in de stad Ubon Ratchathani zijn de belangrijkste bezienswaardigheden oa : Wat Thung Si Meuang en het Nationaal Museum.
Voor de rest staat daar een cinemacomplex met in één van de zijstraten,enkele massage parlors.
Tenslotte kan je in één trek van Ubon naar Mukdahan rijden,dit stadje is bekend om zijn Indochina Market; een marktje waar je terecht kunt voor souvenirs afkomstig uit zowel Thailand, Laos. De Mukdahan Tower heb je een mooi uitzicht over Mukdahan, de Mekong en Laos. In deze tower is een historische tentoonstelling te bezichtigen(50bath entree)
Laos inreizen met de slowboat kost id.d. een hoop tijd als je de boot van Huay Xai naar L.P. pakt maar waarom niet bovenlangs? Als je toch al naar Chiang Mai wilt reis je via Chiang Rai gemakkelijk naar Chiang Khong. Grens over en i.p.v. de lange slowboat met de bus via Vieng Phouka (waar je evt. geweldige niet-toeristische trekkings kunt doen) naar Luang Nam Tha. Verder via Oudomxai naar Nong Khai vanwaar er ook een slowboat naar L.P. gaat maar er slechts 1 dag over doet. Neem voor deze noordelijke loop een kleine week de tijd en je ziet Laos op zijn allerpuurst. Evt. kun je nog een zijsprong naar Muang Singh maken vanaf Luang Nam Tha.