Rondreis Thailand, daarna Laos, Vietnam, Maleissie etc

Hallo,

Ik wil graag in maart gaan rondreizen voor ongeveer 4 maand. Op dit moment even aan het orienteren op Thailand. Blijf denk ik een week in Bangkok (acclimatiseren en stad verkennen) en daarna door naar Chiang Mai. Daar jungle trekking etc doen. En cultuur snuiven.

Nu is mijn vraag: welke steden/gebieden kan ik het beste aandoen om te reizen door Thailand en vervolgens de grens voor Laos, Vietnam etc over te gaan. Ik wilde eerst vanaf Chiang Mai naar Laos etc redden.

Zouden jullie eerst de kust af gaan en later naar Chiang Mai of heeft iemand nog een mooie route voor mij? (ik wil ook wel 1 van de eilanden aandoen, iets rustiger dan het party eiland).

Groetjes!

:chin:Ik zelf ben een Groot liefhebber van Cambodja dus zal dit land ook zeker aanraden om te bezoeken is een totaal ander land als Thailand eigen taal en gewoontes Thailand is zeker ook de moeite waard .:thailand::cambodia:

zou je mischien een heel globale planning van je reis kunnen geven dan is het wat gemakkelijker om je verder te helpen want ga je bijv. eerst naar noord thailand dan naar laos om vervolgens via vietnam evt. cambodja via zuid thailand weer verder af te zakken naar maleisie (dit met evt strand bezoek)
maar ga je vanaf bangkok naar chiangmai dan zou ik kanchanaburi, bekend van de bridge on the river kwai, bezoeken en dan niet zozeer voor de stad of de brug maar voor de erawan watervallen en het natuurpark er rond omheen ook zou je ayuthaya en/of sukothai kunnen bezoeken 2 oude hoofdsteden met prachtige tempel ruines

Prachtig en dan naar Mae Hon son , Chiang Mai ( of omgekeerd ) , Chiang Rai en daar zit je vlakbij Laos.:chin:

inderdaad maar Yes-itt heeft het over eerst naar een eiland te gaan maar als je zo rondreist kan je als je uit cambodja terug komt in thailand wel wat rust gebruiken :beef: en dan reis je door het zuiden met och zo veel mooie eilanden en stranden dus ik zou dat daar doen maar als ze eerst willen kunnen ze natuurlijk eerst even een paar dagen naar bijv ko samet gaan

"
Zouden jullie eerst de kust af gaan en later naar Chiang Mai of heeft iemand nog een mooie route voor mij? (ik wil ook wel 1 van de eilanden aandoen, iets rustiger dan het party eiland). "

Sorry maar hij vraagt " Zouden jullie eerst…"
Maar eiland is meestal rust en dat past beter op het einde …:chin:

Nou! het lijkt mij ook de beste optie om later op de reis pas richting zuidelijk Thailand (en de eilanden) te gaan en dan door naar Maleissie. Maar, ik zit met dat visum! Want als je via land dan Thailand bereikt, dan mag je daar maar 16? blijven! En… Visums in het buitenland aanvragen is ook altijd heel verhaal apart! Ervaring daarmee?

Groetjes!

Oftewel moet je met het vliegtuig Thailand weer in. Dan heb je weer 30 dagen. Over land terug zijn het er 15.

je zou ook een 2x60 dagen toeristen visum voor thailand kunnen aanvragen hier in nederland dan kan je 2x thailand in zonder enig probleem, voorlopig zijn de visum’s voor thailand nog gratis dus zou ik dat gewoon doen
anders kom je terug in thailand over land en krijg je inderdaad maar 15 dagen en voor de eerste keer thailand heb je dan toch al een visum nodig omdat je thailand dan wel via een vliegtuig binnenkomt maar zonder ticket naar buiten thailand binnen 30 dagen, en dan zal/kan de vliegmaatschappij je weigeren op het vliegtuig omdat zij aanspraaklijk zijn voor het aanwezig zijn van de juiste visums voor hun passagiers

1 like