hallo reiziger
ik wil in mei en juni een rondreis maken naar thailand
laos vietnam cambodia vietnam en dan terug naar thailand.
heeft iemand ervaring met reizen in deze volgorde en weet iemand of goed te doen is om vanaf chiang mai naar de grens van laos te gaan in het noorden?
en ik heb een nog algemenere vraag: wat zijn de dingen in deze landen die ik zeker niet mag missen en welke meerdaagse trekkings mag ik ook niet missen?
vanaf chiang mai is het goed te doen om naar laos te reizen verder is het heel moeilijk om te vertellen wat je in deze landen allemaal wel of niet moet gaan zien
hoe lang ga je waar ligt je intresse wat is je budget dit en dergelijke vragen zijn bepalend voor wat je wel of niet moet gaan zien
ik heb in deze volgorde geen ervaring met deze landen wel met de landen op zich en ik denk dat als je beide maanden in zijn geheel in deze landen bent het mischien nog wel wat veel is om dit alles to gaan bekijken, het zijn behoorlijk grote landen, maar alles kan natuurlijk en als ik het zo zie zou ik de volgorde ook iets aanpassen en zou ik thailand,laos,cambodja,vietnam en nogmaals thailand aanhouden en dan vanaf vietnam met air asia terug vliegen op bangkok
als je iets meer info over je intresse e.d. door geeft zal ik en waarschijnlijk andere je hier weer verder mee kunnen en willen helpen
hey dirk,
ik wil zo veel mogelijk zien in die 2 maanden.
ik kan best wel wat geld uitgeven maar ik wilde wel
besparen door zo goedkoop mogelijk te slapen en reizen.
verder wil ik een paar mooie meerdaagse trekkings doen.
verder kan ik alle informatie wel gebruiken over bezienswaardigheden
want ik kan altijd zelf nog besluiten of ik het wil betalen.
ik hou van natuur, dus mischien kan ik sommige steden overslaan, en dat scheelt ook weer tijd.
ik snap dat ik aan 2 maanden niet genoeg heb maar het is helaas niet anders, groet kevin.
kevin ok 2 maanden komt neer op ongeveer 2 weken per land gemiddeld wel dan zou ik in thailand eerst 2 dagen bangkok doen (koninklijk paleis, wat arun, wat po, en een fietstocht door bangkok(aanrader) http://www.bangkokbiking.com/ ) vanaf hier naar katchanaburi (bridge on the river kwai, en in de omgeving prachtige natuur met onder ander de erawan watervallen) hiervan daan naar het noorden omgeving chiang mai, pai, mae hong son (hier kan je mooi trekkings door de natuur maken) vervolgens naar laos, vientiane en van hier uit afzakken naar de 4000 islands hier kan je diverse stops maken en ik zou zeggen voor de beste info kijk eens op het laos forum vanf 4000 islands richting cambodja voor uiteraard de angkor wat (trek hier meer als 1 dag voor uit) verder door cambodja reizen naar de mekong delta in zuid vietnam en hier een paar dagen rondvaren is mooi en geeft je een goed beeld van het leven in deze grote delta van hier uit richting het noorden van vietnam en neem dan eens een kijkje bij easyriders een reis organisatie welke je persoonlijk brengt waar je zo ongeveer maar heen wilt in vietnam dus ook de mooie plaatsen in de natuur via deze tours en eventueel een bus reis ga je naar hanoi vanuit hier een toch richting sapa is aan te raden en eindig je reis dan in halong bay of als je dit gedaan hebt en je hebt nog even tijd over met air asia terug naar bangkok en dan naar koh samet of koh chang 2 mooie eilanden niet te ver van bangkok
om nog even bij te komen van je reis (koh samet ligt dichterbij bangkok +/- 3 uur en koh chang op +/- 5 uur
ik hoop dat je hier iets aan hebt en heb je meer vragen mag je ze altijd stellen alleen ben ik meer een cultuur mens en kan dus eigenlijk meer tips geven over steden en dergelijke en dat is dan ook de reden dat ik bij cambodja en laos niet veel tips heb gezet ben er wel geweest maar niet echt lang en naar natuur parken wat niet wil zeggen dat die daar niet zijn natuurlijk,
als je hier en op de forum’s van de andere landen wat rond leest krijg je al veel informatie en waarschijnlijk ook andere tips/ideeen
die volgorde-tenzij je je vertipt hebt-is nogal dom. waarom weer terug naar VN? kost je weer een visum+reisgeld extra. vanaf Camb ben je zo hier Thaild weer in-maar indien overland krijg je een stenmpel van max. 15-day stay.
je bent bepaald niet origineel-al zo’n 123.456 andere bekpekkers hebben die route je voorgegaan. maar het blijft leuk hoor. en dat is maar goed ook-je zou je geen raad weten als je ergens echt de 1e was en er geen engels, geen slaapplaats, geen begrijpelijk eten etc. te vinden zou zijn.
als je tips voor goede in mekaar gezette routes zoekt is het eigenlijk simple-vraag wat reisgdisen (ouwe mag ook) van een reisburo voor die zgn. avontuurlijke budgetreizen. kan je zelf ook-en nog goedkoper ook, nadoen. weet je precies hoe goede routes lopen en hoe lang je ergens het beste kan blijven-dat hebben zij allemaal al voor je uitgezocht.