Rondreis laos, cambodja, vietnam,...

Hallo mede reizigers,

Net twee weekjes terug van men twee maandse rondreis door thailand.

Nu ben ik al beetje aan het nadenken voor mijn volgende reis (ja de kriebels om rond te reizen hebben me goed te pakken) :slight_smile:

Maar ik zat te denken om weer naar chiang mai te gaan, van daar uit naar laos te trekken, helemaal onderin laos vietnam binnen te gaan zo naar het zuiden van vietnam en vandaar naar cambodja voor daar wat plekken te zien(al heb ik daar nog niet veel meer info over dan angkor wat…) en zo van vietnam naar huis of mss terug even naar thailand en vandaar uit, Het andere idee is dan weer om vandaar naar zuiden van thailand nog te gaan en zo door te gaan naar indonesie, maar dat ligt aan het budget allemaal.
chiang, mai, laos, vietnam, cambodja, dat staat al vast.

ik vraag me nu af of jullie andere ideeen hebben over de volgorde van de landen ik kies, en ook voor de visums?
Ik dacht je bij binnenkomen van een land, altijd maar 2 weken krijgt, maar ben niet echt zeker dit wel klopt…?

Dus ik hoop medereizigers dat jullie me hier beetje verder over kunnen helpen

groeten

Voor Laos krijg je bij binnenkomst 30 dagen. Vietnam moet je van te voren aanvragen of in een hoofdstad halen. Thailand geeft 14 dagen bij grensovergangen en naar verluidt 30 op het vliegveld. Cambodja geeft ze volgens mij ook aan de grens.
Je kunt het beste op zoek gaan naar de sites van de ambassades, daar staat de meest actuele informatie op, want het wil allemaal nog weleens veranderen :).

Hai, Ik vroeg me af of je een resiverslagje had of een reisplan dat je hebt gevolgd in Thailand en dat met ons wilde delen? :slight_smile:

We zijn 2 meisjes en vertrekken in mei een jaar naar Zuid-Oost Azie (Laos, Vietnam, Cambodja, Myanmar, Maleisie, Thailand, Singapore) - Australie - Nieuw Zeeland…
Alle informatie of tips zijn dus welkom!

Alvast bedankt!
D

hallo,natuurlijk, jullie kunnen mijn reisverslagen volgen op http://bjornthailand.reismee.nl

veel groeten en veel succes met jullie reis, moesten jullie ook reisverslag of blog bijhouden mogen jullie de link altijd doorsturen naar me,

groeten

1 like

Hoi,

wij hebben dit traject ook gedaan, ons verslag: anneliesfreek.wordpress.com

LET OP: als je vanuit Chiang Rai naar Luang Prabang gaat moet je goed opletten. Men belooft een idyllische boottrip met 1 overnachting in Pakbeng. Pas op het moment dat wij (met een enorm gammel) bootje de grens overgestoken waren kwamen ze met het heuglijke nieuws. Door de afdamming van de Mekong in China is het waterpeil te laag om naar Luang Prabang te varen. Wat er toen gebeurde kan je hier lezen:

Dit was in 2010, ik weet dus niet hoe de situatie nu is maar een gewaarschuwd mens…

1 like