Ik vlieg 1 juli naar Thailand om daar een maand lang rond te reizen. Nu wilde ik eerst vanuit Thailand naar China vliegen om daar nog 3 weken rond te reizen, maar ik zit een beetje te twijfelen. Misschien is een ander land toch leuker om daarna nog heen te vliegen? Heeft iemand ervaring met rondreizen in Thailand en dan doorvliegen naar een ander land? Ik zit te denken misschien aan Vietnam of Cambodja, is dat leuk voor 3 weken?
Zou het leuk vinden om eigen ervaringen te horen van anderen
Cambodja heb ik zelf weinig ervaring mee, maar hoor ik veel goede verhalen over…
Je kunt ook voor Laos kiezen en kan dan gewoon over land reizen. Je kunt vanuit Chiang Khong in het noorden van Thailand de grens oversteken naar Houeixay en daar een slowboat nemen naar Luang Prabang. Vanaf hier kan je dan verder door Laos reizen.
Persoonlijk vind ik Laos helemaal geweldig, echt een erg mooi land en vriendelijke bevolking.
Persoonlijk is Indonesië mijn favoriet, maar ook Myanmar en Laos staan hoog op m’n lijst van mooi landen. Op de Filipijnen vond ik Luzon geweldig, en Sapa is voor mij een bijzonder stukje Vietnam.
En laat ik maar niet beginnen over het Indiase subcontinent, want in doe regio ligt ook veel moois.
Ik denk dat ik zelf echter een retourticket Bangkok zou kopen, en gewoon overland naar een buurland zou reizen (let wel op de visumregels). Minder geregel, goedkoper, meer flexibiliteit. Vooral dat laatste is fijn.
Cambodja is zeker een goede optie en makkelijk te bereiken vanuit Thailand, met de bus is het vanuit Bangkok ongeveer 4 uur tot de grens van Poipet. Ik ben er in 2012 geweest en ga zeker nog eens terug. Mijn route was toen; Saigon, Phnom Penh, Siem Reap, Bangkok.
Vooral Siem Reap heeft grote indruk op mij gemaakt, en dan niet alleen om Angkor.
Bedankt voor de reacties!
Ik heb veel op andere forums ook gekeken en ik denk dat ik ook nog 3 weken naar Cambodja ga
Je hebt voor Laos en Cambodja beide een visum nodig toch? Is het makkelijker om dat alvast in Nederland te regelen?
En dan had ik nog een vraagje, haha, kun je dan weer terugreizen naar Bangkok en van daaruit weer naar Nederland vliegen of krijg je dan problemen met je visum in Thailand weer?
Je kunt de visa van Laos en Cambodja (tegen betaling) aan de grens krijgen. Vooral niet in Nederland regelen dus, dat kost alleen maar extra geld!
Je kan van Thailand naar Cambodja reizen en weer terug. Bij de eerste aankomst in Thailand krijg je een visumvrije entree (mits je d.m.v. een vliegticket kan bewijzen dat je binnen 30 dagen het land verlaat). Wanneer je Thailand de tweede keer binnenkomt, krijg je een visumvrije entree voor 15 dagen wanneer je over land binnen komt, en 30 dagen wanneer je vliegt.
Ben zelf vorig jaar vie chang mai chang rai naar laos gereisd dan met de slow boot over de mekong is geweldig ,vie laos kun je langs de 1000 eilandjes naar cambodja ,en van cambodja terugvliegen naar thailand i.v.m je visum 30 dgn
alles kun je zelf regelen al dan niet met een reisburootje
veel suc6 met alles