Ik wil in juli (weet dat het dan regenseizoen is, maar ik kan niet anders ivm school) naar Thailand afreizen. Vanuit daar wil ik vrij snel door naar Cambodja, gevolgd door Laos, om de reis via Thailand weer af te sluiten. Ik wil vliegen op Bangkok. Nou kan ik zelf ook wel veel info opzoeken op i’net, maar ervaring is de beste leermeester zegt men, dus zou ik graag tips ontvangen van mensen die al eens door deze landen gereisd hebben.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik echt een natuurmens ben en grote steden graag wil mijden op reis, muv aankomst en vertrek dan. Ik wil veel jungle en watervallen en dieren zien. En veel actieve en avontuurlijke dingen ondernemen…
Ach regen-seizoen is ook mooi, dan is tenminste niet meer zo droog.
Inderdaad gewoon vliegen op Bangkok. En als je tijd genoeg hebt gewoon voor de rest over land reizen. Wegen in Thailand, Laos en Cambodia zijn goed.
Als natuur-mens zou ik dan in eerste instantie Bangkok geheel overslaan en vanaf het vliegveld gelijk in de richting je bestemming gaan. Je zou eerst naar Phnom Penh (Cambodia) kunnen vliegen en dan over land naar Siem Reap (Angor Wat) gaan en vanaf daar naar Zuid-Laos (1001 eilanden in de Mekong rivier) en dan over land reizen (via Pakse) naar Vientiane en Luang Prabang en vandaaruit over land & water (Mekong rivier) naar Chiang Rai (Thailand). En vandaaruit weer naar BKK vliegen.
Je hebt wel een beetje (veel) de tijd nodig op die manier. Als je die tijd niet hebt zou je ook meer kunnen vliegen (bvb. van Siem Reap naar Vientiane) of als je echt tijd hebt minder vliegen (bvb. met de trein van Chiang Mai naar BKK).
Dank voor je reactie. Goede tip iid om BKK over te slaan. Die drukke steden doen mij niks… Het blijkt dat ik helaas maar drie of vier weken heb voor de reis. Dus misschien Thailand en Cambodja alleen maar combineren dan…? Thailand wil ik ook wel zien eigenlijk… Ik ga toch later eens terug want wil vietnam ook absoluut zien namelijk …
Moet ik van te voren alles helemaal uitstippelen of kan ik gewoon een grove route aanhouden en daar tp beslissen hoe en wat…? LP Thailand heb ik al, nu alleen nog Cambodja…
Van iemand anders kreeg ik trouwens de tip om naar Kao San Road in BKK te gaan en vanaf daar alles te regelen… Wat zeg je daarvan??
Dat klinkt als een goed idee, minder plaatsen aandoen maar dan wel wat langer kunnen blijven in 1 plaats.
Kao San Road heeft als voordeel dat er veel toeristen verblijven en het dus relatief makelijk is om vervoer ergens naar toe krijgen. Nadeel is dat het dus ook wel erg toeristisch is.
Hi, Wij zijn vanaf het mooie eiland Koh Chang (ligt al in de richting van…) 4 dagen naar Cambodja geweest.
Dit is ongeveer (met boot mee) 6 uur reizen.
Goed te boeken bij de ticketshops op de straat.
Succes, Roos