Laos combi met Thailand

Ik ben van plan om in november/december op reis te gaan naar Thailand en dit combineren met Laos. Ik ga voor het eerst met mijn partner (waar ik overigens al heel lang mee getrouwd ben :wink: ). Ik heb in de afgelopen paar jaar voornamelijk alleen gereisd. En ik ben dus beetje zoekende naar een leuke rondreis die voor hem , als vuurdoop, ook leuk is en te doen.

Ik ben zelf in Afrika, China en Thailand geweest qua rondreizen en ik heb nog nooit iets georganiseerds gedaan.

Mijn voorlopige planning / idee is:

vliegen op bangkok

1 dag bangkok om even op adem te komen en dan nachttrein Bangkok - Vientiane.
1 dag Vientiane
2 dagen vang vieng
4 dagen Luang Prabang
2 dagen (omdat boot 2 dagen doet) richting huay hai, 1 overnachting halverwege.
3 dagen huay xai -> gibbon experience , kan je daarna door ? of voor de zekerheid 1 nachtje slapen en volgende dag door.
2 dagen Chang Rai (Genoeg ?)
2 dagen Pai (genoeg)
2 dagen Chiang Mai, ik ben er al geweest maar wil met partner nog wel eea doen, denk aan jungle trek oid) (dan vliegen of met nachttrein naar …)
3 dagen bang kok en dan naar huis

Is dit te doen ? Ik heb 4 weken ter besteding en is route logisch ? Verder uiteraard tips en do’s en dont’s van harte welkom :wink:

Thanks !

even aanvullend op mijzelf

ik kan ook eventueel vliegen vanaf bangkok op luang maar dan sla ik vang vieng over… Het staat bekend als party plek maar is dat nog zo ? Mis je veel als je het overslaat ?

Wij zijn eind 40 begin 50 :wink:

Ik maakte ongeveer dezelfde reis in 2015 in 3 weken. Maar ik spendeerde wel minder tijd in Thailand.

2 dagen voor Chang Rai vond ik voldoende. Vang Vieng is niet meer de extreem losbandige partyplek, omdat ze veel strenger zijn gaan optreden tegen de illegale drank en drugs-toestanden. Ik vond het echt een prachtige regio die je niet mag missen. We deden er ondermeer een ballonvaart boven het karstgebergte.

In je planning mis ik wel Nong Khiaw en Muang Ngoi Neua. Voor mij het mooiste stukje van Laos dat ik bezochte, ook nog wat ongerepter. Al weet ik niet of dat nog lang zal duren. De 100 Waterfalls trekking is een aanrader.

Mocht je iets moeten schrappen zou het Vientiane zijn, het is wel de toegangspoort als je met de trein komt. Maar op een paar uur heb je daar alles wel gezien.

Mijn route en foto’s:

Hallo Misses,
Klinkt goed allemaal!
4 weken is tijd genoeg en je kan lekker rustig aan doen!
Vientiane is aardig maar niks aparts,maar als je daar bent loop even lao telecom binnen aan de nongbone street,koop een sim kaartje voor 10 euro en je kan hebt voor 5 gb internettoegang ,tenminste als je dat wil,
vang vieng heeft een hele mooie omgeving en als je durft ,huur een scooter of motor,of ga lekker hiken,
Luang prabang is ook super,daar is veel te zien.vooral de kuang si watervallen zijn erg mooi!
jullie gaan met de boot naar huay xai,halverwege stoppen jullie in pak beng,daar zit een heel mooi hotel op een super locatie! Mekong riverside lodge,echt de moeite en het geld waard!
Gibbon experience is natuurlijk ook echt te gek,daar kom je in de middag vandaan dus het beste is nog 1 overnachting,
groetjes en ik hoop je een beetje te hebben geholpen!
ronald ter Heide
laosmotorbikeadventure.com

N

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk